کد خبر: 942705
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
طبق تازه‌ترین نظرسنجی
تعطیلی بخشی از دولت امریکا دارد به یک ماهگی می‌رسد و با اینکه گفته می‌شود دونالد ترامپ در فکر ارائه پیشنهادی به دموکرات‌های کنگره برای تشویق آن‌ها به تصویب بودجه موردنظر وی جهت ساخت دیوار مرزی در مکزیک است، اما چشم‌انداز این مجادله میان کاخ سفید و کنگره روشن نیست. در این میان یک نظرسنجی جدید نشان داد اکثر امریکایی‌ها به اینکه دونالد ترامپ حقیقت را می‌گوید، شک دارند. رئیس‌جمهور امریکا هم در آخرین توجیه برای ضرورت ساخت دیوار مرزی مکزیک، مدعی پیدا شدن یک سجاده نماز در آن منطقه شد تا دیوار مرزی مورد نظر را سدی در برابر مسلمانان هم نشان داده باشد.
با وجود آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در سراسر دوره ریاست جمهوری‌اش درصد محبوبیت پایینی از لحاظ عملکرد داشته، نظرسنجی جدیدی که از سوی مرکز نظرسنجی و پژوهش پیو روز جمعه منتشر شد، نشان داد تعداد بیشتری از امریکایی‌ها نسبت به اینکه ترامپ حقیقت را بگوید، تردید دارند. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق نظرسنجی حدود شش نفر از هر ۱۰ امریکایی معادل ۵۸درصد می‌گویند به ترامپ کمتر از رؤسای جمهور قبلی اعتماد دارند. این در حالی است که این درصد در نظرسنجی مشابهی در ژوئن گذشته معادل ۵۴درصد و در فوریه ۲۰۱۷ معادل ۵۱ درصد بود. در عین حال جدید‌ترین نظرسنجی نشان داد که محبوبیت ترامپ به ۳۷ درصد رسیده که تقریباً در دو سال اول ریاست جمهوری او روی یک نمودار نسبتاً ثابت پیش رفته است.
از لحاظ نموداری محبوبیت ترامپ روی یک خط افقی قرار دارد، در حالی که رؤسای جمهور قبلی امریکا شامل بیل کلینتون، جورج بوش پدر و جورج بوش پسر، رونالد ریگان و باراک اوباما نمودار محبوبیتی با نوسان‌های زیادی داشتند. نتایج این نظرسنجی در بیست و هفتمین روز تعطیلی دولت ترامپ به خاطر اختلاف نظر بر سر بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیت انجام شده است. طبق این نظر سنجی ۷۰ درصد دموکرات‌ها می‌گویند خواهان آنند که رهبران حزب‌شان در مقابل ترامپ ایستادگی کنند. این میزان یک سال پیش ۶۳درصد بود. در سمت جمهوریخواهان نیز کسانی که می‌گویند ترامپ باید در مقابل دموکرات‌ها ایستادگی کند ۵۱ درصد هستند در حالی که یک سال پیش این میزان ۴۰ درصد بود.

کارمندان دولت در صف غذای خیریه
به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی. ان. ان»، در حالی که تعطیلی دولت فدرال وارد هفته چهارم شده، کارمندان دولت فدرال که به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده‌اند و حقوقی دریافت نکرده‌اند، در تأمین مایحتاج با مشکل مواجه شده و برای سیر نگه داشتن خانواده‌های‌شان به ناچار دست به دامن مراکز خیریه و بانک‌های توزیع غذای رایگان شده‌اند. مراکز و سازمان‌هایی که در امریکا به صورت خیریه غذای رایگان توزیع می‌کنند، می‌گویند با تعطیلی دولت فدرال، مراجعات به آن‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. به عنوان نمونه، مرکز خیریه «خدمات جامعه کاتولیک» که در یوتای شمالی فعالیت می‌کند، می‌گوید در دو هفته گذشته ۲۸۰ کارمند دولت فدرال از این مرکز غذای رایگان دریافت کرده‌اند. این در حالی است که این مرکز در حالت عادی ۵۶۶ مشترک دائم دارد، اما از زمان تعطیلی دولت این رقم ۵۰ درصد افزایش یافته است.

ترامپ: در مرز مکزیک سجاده نماز پیدا شده است!
رئیس‌جمهور امریکا در حالی روز جمعه در توئیتش خبر از کشف سجاده نماز در نزدیکی مرز امریکا با مکزیک داده که هدفش توجیه ادعا‌های قبلی‌اش مبنی بر حضور «تروریست‌های تندرو» در میان مهاجرانی است که از مرز مکزیک به صورت غیرقانونی وارد خاک امریکا می‌شوند. ترامپ به یک گزارش روز چهار شنبه روزنامه واشنگتن اگزماینر اشاره کرد که در آن یک گله‌دار در ایالت نیومکزیکو که نامش فاش نشده، مدعی شده نزدیک مرز جنوبی سجاده‌ای دیده و مشاهده کرده که افراد چینی، آلمانی، روسی و اهل جمهوری چک نیز از این مرز عبور می‌کنند.
آنا گیاریتلی، نویسنده این مقاله دبیر مطبوعاتی سابق فدراسیون اصلاحات مهاجرتی امریکا است؛ سازمانی که از سوی مرکز حقوق فقرای جنوبی در امریکا به عنوان یک گروه مروج نفرت شناخته می‌شود. این گله‌دار گفت: افراد زیادی می‌آیند و فقط اهل مکزیک نیستند. مردم و عموم افراد درست تهدید تروریستی را درک نکرده‌اند. این چیزی است که واقعاً ترسناک است. شما نمی‌دانید که چه چیزی از مرز عبور می‌کند. طبق این گزارش این گله‌دار خاطر نشان کرد: ما اینجا سجاده پیدا کرده‌ایم. این فقط اتباع مکزیک نیستند که از مرز عبور می‌کنند. این گله‌دار اذعان کرد به اینکه هنوز کسی را از خاورمیانه ندیده که در میان این مهاجران غیرقانونی باشد و خود رسانه گزارش‌دهنده نیز هیچ سند و مدرکی از یافت شدن جانماز نداده است. این درحالی است که ترامپ روی این گزارش تمرکز کرده تا ادعای قبلی‌اش یعنی «ارتباط دادن تروریسم به اسلام و مسلمانان» را توجیه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار