کد خبر: 942682
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
در چهلمین نشست شنبه‌های انقلاب تأکید شد
چهلمین نشست شنبه‌های انقلاب روز گذشته با موضوع «رشد و تعالی انسانی» میزبان صاحب‌نظرانی در این حوزه بود. نشستی که در خبرگزاری فارس برگزار شد و سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، محمدحسین ساعی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما و محمدرضا مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه به طرح دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند. این نشست البته میهمان ویژه‌ای نیز داشت. رحیم احمدی روشن، پدر شهید هسته‌ای مصطفی احمدی روشن.
در این نشست سید محمد حسینی، وزیر اسبق ارشاد، با اشاره به تحولی که در مردم ایران منجر به انقلاب اسلامی شد، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی پرورش کسانی است که عشق به خدا دارند. ما ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در انقلاب اسلامی داریم. ما در همه حوزه‌ها توانسته‌ایم انسان‌های مهذب و وارسته‌ای تربیت کنیم و تحویل جامعه دهیم. وی با اشاره به رویش‌های انقلاب در دوران پس از دفاع مقدس و تربیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: ما خود، شاهد عبادات و مناجات رزمندگان در دفاع مقدس بودیم، این‌ها از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که انسان‌های متوکل به خدا تربیت کرد. ما فناوری انرژی هسته‌ای و صنعت موشکی را در نتیجه تلاش جوانان متعهدی، چون شهید طهرانی مقدم به دست آوردیم و در برخی جایگاه‌های علمی در رتبه‌های موفق قرار داریم. وزیر اسبق ارشاد گفت: در ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جمعیت ما در روستا‌ها بودند، اما دسترسی به آموزش و پرورش نداشتند و باید به شهر‌های مجاور می‌رفتند. امروز در هر نقطه کشور یک مرکز آموزش عالی قرار دارد. پیش از انقلاب کادر پزشکی تربیت نکرده بودیم، به طوری که پزشکان بنگلادشی در کشور طبابت می‌کردند. وی ادامه داد: ما با وجود همه فشار‌ها از ابتدای پیروزی انقلاب به این پیشرفت‌ها رسیدیم.

دشمن تلاش می‌کند برای انقلاب سربار تربیت کند
حسینی اظهار داشت: پس از انقلاب با تحولی که درروحیات ایجاد شد، رزمندگان خود را به خدا سپردند و جان خود را سپر کردند. نوجوانان ما در اسارت، صدام را رسوا می‌کردند. کجای دنیا سراغ دارید این همه انسان‌های فداکار؟ البته ما در جامعه انسان‌های خودخواه هم داریم، آن‌ها همیشه باری برای انقلاب بوده‌اند. دشمن هم همواره سعی داشته است که برای انقلاب سربار تربیت کند و متأسفانه بعضاً موفق هم بوده است، بالاخره در نظامی که مردم‌سالار است، ممکن است برخی از این افراد هم انتخاب شوند. وزیر اسبق ارشاد افزود: خیلی بیش از آنکه ما برای انقلاب سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، دشمن برای انحراف انقلاب هزینه کرده و موفقیت‌هایی هم داشته است. وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین، موفقیت‌های جوانان ما در المپیاد‌های جهانی، دستاورد‌های نخبگان ما و ... همه از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است. حسینی گفت: در حوزه بانوان، پیش از انقلاب در بسیاری عرصه‌ها اصلاً نقشی برای بانوان تعریف نشده بود، اما امروز فقط در عرصه کارگردانی سینما دست‌کم ۲۵ نفر را داریم. وی عنوان کرد: بودجه نظامی ما اصلاً قابل‌مقایسه با بودجه عربستان سعودی نیست، چون توان نظامی ما مبتنی بر نیروی انسانی بوده است، نه خرید‌های نظامی. وزیر اسبق ارشاد گفت: امروز از نظر دانش‌آموخته ایران در رتبه پنجم جهان است، ایران در جایگاه اول باسوادان بالای ۱۵ سال است. امید به زندگی در سال ۲۰۱۶ در ایران ۲۱ سال نسبت به ۱۹۷۹ افزایش داشته است. وی افزود: بعضی در داخل، حسرت رفرم‌های ظاهری عربستان را می‌خورند، در حالی که امریکا درباره این کشور می‌گوید اگر ما دو هفته از آن حمایت نکنیم، سقوط می‌کند.

سید حسن نصرالله، نمونه کارآمدی انقلاب
محمدحسین ساعی، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز طی سخنانی در این نشست گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب بدون خشونت بود و بر عکس تئوری‌ها و استراتژی‌های آن روز انقلاب‌ها دعوت به خشونت نمی‌کرد، از این رو امام خمینی با ترور شاه مخالفت کردند و گفتند برفرض که او ترور شود، کس دیگری به جایش می‌آید. وی افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است، که پس از پیروزی، ارتش را منحل نکرد و برخلاف اصرار برخی گفت: من سوگندی را که ارتشی‌ها در وفاداری به شاه خورده‌اند، با ولایت خود باطل می‌کنم و از همین ارتشی‌ها نیرو‌هایی انقلابی می‌سازم. ساعی با اشاره به اینکه امام خمینی اولین رئیس شورای انقلاب را یک شخصیت علمی و دانشگاهی مثل شهید مطهری می‌گذارد، نه یک چریک، گفت: انقلاب اسلامی معنای جدیدی از عرفان به دنیا معرفی کرد، چون عرفان را تا آن زمان به معنایی در تضاد با آبادانی دنیا و معادل رهبانیت می‌دانستند، اما انقلاب اسلامی یک عرفان حماسی را به دنیا معرفی کرد.
ساعی گفت: تربیت و تحویل شخصی مثل علامه سید عارف حسینی در شبه قاره و سید حسن نصرالله در لبنان از سوی انقلاب اسلامی، برای اثبات کارآمدی و ثمربخشی انقلاب اسلامی کافی است. رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: در مواجهه با انقلاب اسلامی باید متوجه باشیم که همزمان که زمینه‌ای برای رشد انسان است، زمینه‌ای برای سقوط انسان هم است، همانطور که خداوند هم صفت هادی دارد و هم صفت ضال (گمراه کننده). امروز در دنیا پاک‌ترین انسان‌ها حتماً یک نسبتی با انقلاب اسلامی دارند، همانطور که پست‌ترین انسان‌ها هم حتماً نسبتی با این انقلاب دارند.

دولت کنونی دولت ناکارآمد بعد از انقلاب
محمدرضا مرندی، عضو هیئت علمی دانشگاه، دیگر سخنران این نشست بود که به مقایسه امکانات رژیم پهلوی و جمهوری اسلامی پرداخت. وی گفت: در اواخر دوران پهلوی روزانه ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌شد، در حالی که در ۲۰ سال اول جمهوری اسلامی ۵ /۳ میلیون بشکه تولید می‌شد و میزان صدور نفت ۲ /۷۵ درصد کاهش داشته است.
مرندی گفت: ما چند مانع بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم، که یکی از آن‌ها خروج چندصد میلیارد دلار از کشور توسط شاه مخلوع بود. به علاوه ۳۰۰ مقام رژیم پهلوی هم در ماه‌های آخر رژیم پول‌های هنگفتی از کشور خارج کردند. وی افزود: یک مانع دیگر جمهوری اسلامی در مقایسه با رژیم پهلوی، عدم همکاری کشور‌های توسعه یافته با ایران است به گونه‌ای که تا ایران می‌خواهد با کشوری قراردادی اقتصادی ببندد، فوراً امریکایی‌ها می‌روند سراغ آن کشور و با پیشنهادی بالاتر از او می‌خواهند که با ایران قرارداد نبندد. اگر کمک‌های امریکا به آلمان و ژاپن نبود مگر این دو کشور می‌توانستند از خرابه‌های جنگ دوم جهانی سر بلند کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه دولت‌های جمهوری اسلامی از دولت زمان جنگ، سازندگی، اصلاحات و عدالت محور عمدتاً کارآمد بودند، اما دولت کنونی کارآمد نیست، البته این‌ها نسبی است و دولت‌های قبلی هم ناکارآمدی‌هایی داشته‌اند. وی خاطرنشان کرد: درست است که گرانی داریم، اما به این معنی نیست که وضع مردم بدتر شده است، طبق اعلام بانک جهانی در سال ۱۳۸۲ جمعیت بالای خط فقر جمهوری اسلامی سه برابر جمعیت بالای خط فقر در سال ۱۳۵۶ است، اما، چون توسعه نامتوازن بوده است، احساس محرومیت تشدید شده است. وی گفت: چرا ما در سیاستگذاری‌های مالی موفق نبوده‌ایم؟ آن فکری که موشک نقطه زن را می‌سازد، فکری جهادی است، اما فکری که خودرو را می‌سازد، فکر تکنوکرات است. هر جا رویکرد انقلابی را به کار گرفتیم، معجزه آفریدیم و هر جا که این رویکرد را بر زمین گذاشتیم، ناموفق بودیم.

مدیر غیرانقلابی حرکت کشور را متوقف می‌کند
رحیم احمدی روشن، پدر شهید احمدی روشن هم طی سخنانی در این نشست با یادآوری تلاش دشمن برای اینکه انقلاب اسلامی، چهلمین سالروز خود را نبیند، گفت: امپراتوری ۲۵۰۰ شاهنشاهی توسط چه کسانی برچیده شد؟ توسط یاران امام خمینی و همان‌ها که قرآن وعده پیروزی شان را داده است.
وی گفت: در جبهه علمی یک جوان مثل شهید احمدی روشن جهادی می‌کند که همان حماسه جبهه نبرد حق علیه باطل را در جبهه علمی می‌سازد. وی عنوان داشت: کشور‌هایی که از علم غافل شدند، سیلی سختی خوردند، اما به لطف خدا ما در فناوری هسته‌ای به جایی می‌رسیم که دشمن نمی‌تواند تحمل کند. پدر شهید احمدی روشن در عین حال گفت: هرجا مدیر غیرانقلابی روی کار آمده است، کار و پیشرفت کشور متوقف یا منحرف می‌شود و دو دستگی شکل می‌گیرد. این مدیران کسانی نیستند که برای جمهوری اسلامی ایران کار کنند. وی ادامه داد: نباید کسانی را انتخاب کنیم که نهایت هم و غمش این باشد که کدخدای ده را از خود راضی کند و امریکا از او خرده نگیرد. این‌ها فقط مشکل روی مشکل گذاشته‌اند و گرهی از کشور نگشوده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار