کد خبر: 942573
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: جلوگیری از خام‌فروشی معادن برنامه اصلی این سازمان است ضمن اینکه برداشت معادن استان هم بر ریل قانون قرار گرفته است.

محمد دره‌وزمی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: در حوزه معدن به عنوانی یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان کردستان بهترین اقدامی که انجام دادیم شفاف‌سازی بود که با هدف ارتقای سطح اطمینان‌خاطر در مردم انجام گرفته است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک رسانه‌ها موفق شدیم که حرف و حدیث‌هایی که پنج سال قبل در حوزه معدن وجود داشت را به حد صفر برسانیم.

وی اذعان داشت: هیچ چیزی در حوزه معدن در استان وجود ندارد که شفاف نباشد، در این حوزه چیزی برای مخفی‌کردن نداریم و هر رسانه‌ای که بخواهد در مورد هر کدام از معادن اطلاعاتی داشته باشد در اختیار او قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: برداشت معادن استان هم بر ریل قانون قرار گرفته و هیچ معدنی که پاسخگو به سازمان نباشد، در استان نداریم.

دره‌وزمی گفت: در یک مقطع زمانی برخی از معدن‌داران در زمینه میزان برداشت و فروش به دولت پاسخگو نبودند، ولی الان هیچ بهره‌برداری در استان نداریم که در چهارچوب قانون پاسخگو به سازمان نباشد.

وی افزود: رسالت سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از بهره‌برداران است و در بحث واگذاری معادن هم در طول 4.5 سال گذشته واگذاری معدن از  اختیار مسوولان استانی و حتی وزیر خارج و همین مسئله ما را از برخی مشکلات و تنش‌ها راحت کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: از زمانی  که سامانه کاداست در حوزه معدن راه‌اندازی شده، ارتباط فیزیکی متقاضیان به حداقل رسید است.

دره‌وزمی گفت: صفر تا 100 فرایند واگذاری معدن به صورت الکترونیکی و سامانه‌ای انجام می‌شود که این موجب شفاف‌سازی و مقابله با فساد اداری خواهد شد.

وی ادامه داد: این سامانه همچنین امکان خطا و سوءاستفاده را در حوزه واگذاری معادن در استان به حداقل رسانده ضمن اینکه در این سامانه امکان گزارش‌گیری هم  وجود دارد به گونه‌ای که قابل تصرف و یا عوض‌کردن نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در حوزه اکتشاف معادن نیز خوشبختانه پهنه‌های مختلفی در استان تعریف شده و عملکرد بسیار موفق و موثر داریم، کار در شهرستان‌های بیجار، سقز و قروه پایان یافته و شناسایی پهنه دیواندره هم در حال انجام است.

دره‌وزمی افزود: امسال در حوزه زمین‌شناسی کارهای خوبی در استان شروع شده است و در بحث مطالعات اکتشافی و زمین‌شناسی هم تهیه نقشه‌های یک 25 هزارم که در برنامه بود، در حال انجام است.

به گفته وی، در حوزه مطالعات فرونشست دشت‌های قروه، دهگلان و بیجار، مطالعات زمین‌شناسی پزشکی و کشاورزی و همچنین در حوزه معدن و زمین‌شناسی کار بسیار بزرگی در سطح استان آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما جلوگیری از خام‌فرموشی است که نهضت مبارزه با خام‌فروشی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کلید خورد.

دره‌وزمی گفت: خام‌فروشی به نفع دولت، نظام و مردم نیست چرا که خام‌فروشی اشتغال را محدود و ارزش‌افزوده را در حوزه معدن به حداقل می‌رساند لذا مبارزه با این موضوع هدف و برنامه اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان است.

انتهای پیام/2330/71

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر