کد خبر: 942535
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات کارلوس کی‌روش، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی موظف است در چارچوب قرارداد خود به هدایت فنی تیم ملی بپردازد و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور ندارد. ایشان باید بداند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است و حق هیچ‌گونه اظهار نظر بی‌مورد و مداخله‌گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد.
وی افزود: تنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به ایشان نداشته و ندارد و او به عنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم به خوبی می‌دانند رفتارش در جام ملت‌ها و آن هم زمانی که تیم ملی کشورمان با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده، حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدام شیطنت‌آمیز عده‌ای از مخالفین پیروزی‌های ملت ایران است. فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولانش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین‌آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج‌خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. ملت ایران به خوبی می‌دانند ورزش ایران با همدلی، انسجام و اتحاد حداکثری که بین ارکان آن از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیئت‌ها، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها شکل گرفته در مسیر توسعه و جهش قرار دارد و بسیاری از رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته و جودو با همین انسجام در دوره مدیریتی مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش می‌روند تا به بهترین عناوین و افتخارات سال‌های اخیر خود دست یابند. در این شرایط، هرگونه رفتار مداخله‌گرایانه در این فرایند نوعی خیانت به جامعه بزرگ و افتخارآفرین ورزش ایران تلقی می‌شود.
صالحی‌امیری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان گفت: وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و همچنین هواداران میلیونی تیم ملی فوتبال که حمایت مادی و معنوی مناسبی را از تیم ملی و سرمربی آن کرده‌اند و امید فراوانی داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان با ظرفیت بالایی که دارد با شایستگی به قهرمانی مقتدرانه این دوره از جام ملت‌ها دست یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار