کد خبر: 942406
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
رئیس اتاق اصناف کشور گفت: از اصناف خواستیم با فروش فوق‌العاده و تخفیف‌های ویژه، زمینه سهولت خرید مردم را در بازار شب عید فراهم کنند.
با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال همواره دغدغه تأمین کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و تنظیم بازار مطرح است. سعید ممبینی در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: یکی از نکات مورد تأکید به اصناف سراسر کشور برای شب عید آن است که کمبود کالا همچون آجیل و خشکبار، میوه و اقلام تره‌باری مشاهده نشود، زیرا سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود. وی رصد بازار و مشارکت جدی در تنظیم بازار را دو خواسته مهم از اصناف اعلام کرد و گفت: الزامات قانونی همچون برچسب قیمت و نرخ نامه باید در محل نصب و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود.
رئیس اتاق اصناف کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، نگرانی مهم در بازار، تأمین کالا‌های اساسی است؛ البته دولت نیز تلاش خوبی در رفع برخی نیاز‌ها در واردات این نوع کالا‌ها داشته‌است.

ضرورت نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی
وی افزود: دولت با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم را تأمین می‌کند، اما بحثی که وجود دارد مربوط به توزیع این کالاهاست که در قالب مشخص انجام نمی‌شود. ممبینی گفت: توزیع این کالا‌ها از طریق تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مورد انتقاد است و کنترلی بر شیوه توزیع آن‌ها نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار