کد خبر: 942393
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
نیرو‌های الحشدالشعبی و ارتش عراق با استقرار در مرز مشترک با سوریه، آماده اعلام ساعت صفر برای انجام عملیات مشترک علیه بقایای داعش در خاک سوریه‌اند.
به گزارش فارس، منابع آگاه روز چهارشنبه، از آماده‌باش نیرو‌های ارتش و الحشدالشعبی عراق در مرز مشترک با سوریه برای انجام عملیات علیه بقایای داعش خبر دادند.
یک منبع آگاه نظامی عراق نیز تأکید کرد که بیش از۳۰ هزار نظامی عراقی خود را به مرز‌های سوریه رسانده‌اند تا برای حمله به بقایای داعش در این کشور، وارد خاک سوریه شوند. وی تأکید کرد که نیرو‌های ما منتظر ساعت صفر برای پیوستن به نیرو‌های ارتش سوریه در نبرد با بقایای داعش هستند. تا این لحظه مشارکت نیرو‌های الحشد در این عملیات نهایی نشده است، اما احتمال می‌رود این نیرو‌ها نیز به صورتی جدی در این عملیات مشارکت کنند.
این عملیات به زودی آغاز می‌شود و هماهنگی بالایی میان دمشق و بغداد در این زمینه وجود دارد و قرار است نیروی هوایی روسیه نیز در این عملیات مشارکت داشته باشد. از سوی دیگر، «قاسم مصلح» فرماندهی محور غرب استان «الانبار» در سازمان «الحشدالشعبی» از آمادگی نیرو‌ها برای ورود به خاک سوریه برای مقابله با بقایای داعش در این کشور خبر داد.
وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، با اشاره به این آمادگی، افزود: نیرو‌های امریکایی در پوشش انجام عملیات علیه داعش در مرز‌های مشترک عراق و سوریه در حال انجام عملیات‌های جاسوسی هستند.
مصلح تأکید کرد که نیرو‌های امریکایی قصد دارند با جمع‌آوری اطلاعات امنیتی دقیق، به داعش برای حمله علیه نیرو‌های عراقی کمک کنند. وی این اقدام امریکا را نقض حاکمیت ملی عراق توصیف کرد و گفت: نیرو‌های امریکایی از مرز‌های مشترک میان عراق و سوریه اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و حتی از نیرو‌های پلیس و ارتش مستقر در مرزها، سؤالاتی [نامتعارف]می‌پرسند. این سؤالات شامل میزان نقاط جنگی موجود در مرزها، میزان گلوله‌ها و سلاح‌های موجود و ماهیت این سلاح‌ها، شمار نیرو‌های حاضر در هر منطقه و... می‌شود. اطلاعات مطلوب امریکا در این زمینه بسیار خطرناک است و هدف قرار دادن نیرو‌های حاضر در این منطقه را بسیار ساده می‌کند.
مصلح در ادامه از هماهنگی میان بغداد و دمشق برای غلبه بر داعش در خاک سوریه خبر داد و تأکید کرد که نیرو‌های الحشد آماده ورود به خاک سوریه‌اند. نیرو‌های الحشد تاکنون هیچ نوع عقب‌نشینی از نیرو‌های امریکایی از مرز‌های سوریه ثبت نکرده‌اند و حتی شاهد تقویت حضور امریکایی‌ها در سوریه‌اند، تا جایی که هواپیما‌های امریکایی از عراق به سوریه پرواز می‌کنند و در مناطقی که مقر‌های داعش به شمار می‌آید، فرود می‌آیند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار