کد خبر: 942391
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
تساوی ایران و عراق در دیداری سخت
دیدار حساس دو تیم ایران و عراق برای صدرنشینی در گروه D. رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا ایران به‌واسطه تفاضل گل بهتر با صدرنشینی دلچسب به مرحله بعد صعود کند و منتظر شناختن رقیبش از جمع تیم‌های سوم گروه‌ها باشد. عراق هم به‌عنوان تیم دوم به مصاف قطر یا عربستان خواهد رفت.
سعید احمدیان
بازی صدرنشینی گروه D. جام ملت‌های آسیا از همان سوت آغاز روشن ایرماتوف پرهیجان و جذاب شروع شد، آن هم در حضور هواداران دو تیم که سر و صدا‌های کرکننده‌شان ورزشگاه آل مکتوم دبی را تبدیل به یک دیگ جوشان کرده بود؛ مسابقه در حالی آغاز شد که یک ساعت قبل از شروع مسابقه با اعلام اسامی بازیکنان دو تیم، کی روش یک ترکیب غافلگیرانه را آماده حضور در میدان کرده بود؛ ترکیبی که نسبت به بازی با ویتنام چهار تغییر داشت تا سرمربی پرتغالی برای کاتانچ و شاگردانش هم سورپرایز داشته باشد، آن هم در شرایطی که تصور می‌شد ایران با ترکیب ثابت همیشگی در مسابقه با عراق ظاهر شود تا با تثبیت صدرنشینی راه صعودش را به فینال اول فوریه در ابوظبی راحت‌تر کند. میلاد محمدی به جای احسان حاج صفی در سمت چپ دفاعی ایران قرار گرفته بود، مجید حسینی هم دوباره به ترکیب بازگشته بود تا مجتبی پورعلی‌گنجی روی نیمکت بنشیند، علیرضا جهانبخش هم جانشین مهدی ترابی شده بود و روزبه چشمی هم به ترکیب اضافه شده بود تا اشکان دژاگه نیمکت‌نشین شود.
با این ترکیب غیرقابل پیش‌بینی ایران، بازی از همان دقایق ابتدایی درگیرانه و فیزیکی آغاز شد، طوری که بار‌ها ایرماتوف در سوتش به نشانه خطا دمید و بازی را متوقف کرد. با وجود نیمکت‌نشینی چند مهره شاخص تیم کی روش، باز هم برتری با تیم ایران بود و عراقی‌ها با حضور در زمین خودی بیشتر به دنبال دفع حملاتی بودند که توسط وحید امیری از چپ و علیرضا جهانبخش از سمت راست هجومی کشورمان روی دروازه جلال حسن حکیم تدارک دیده می‌شد. در این نیمه کشورمان در دقیقه ۱۲ روی ارسال امیری و ضربه سر سردار آزمون می‌توانست به گل برسد، اما توپ به خوبی روی سر شماره ۲۰ ایران ننشست تا ضربه آزمون در موقعیتی ایده‌آل به خارج از چارچوب دروازه برود. با این حال نیمه اول پر از صحنه‌های اعتراض بود که کار را حتی در برخی صحنه‌ها به درگیری لفظی بازیکنان و مربیان دو تیم نیز کشاند.
روشن ایرماتوف، داور مسابقه با سوت‌هایش در چندین صحنه اعتراض شدید کی روش و کاتانچ را از کنار زمین به همراه داشت، طوری که نه عراقی‌ها از قضاوت این داور ازبک راضی بودند و نه تیم کشورمان. کی‌روش در این نیمه بار‌ها به خطا‌های بازیکنان عراق که توسط ایرماتوف گرفته نمی‌شد، اعتراض کرد و با حرکات دست ایرماتوف را مورد خطاب قرار می‌داد، به خصوص که در یکی از صحنه‌های نیمه اول در دقیقه ۲۸ بازیکنان تیم کشورمان معتقد به برخورد توپ با دست بازیکن عراق در داخل محوطه جریمه و پنالتی بودند، اما ایرماتوف اعتقادی به خطا نداشت. کی روش در دقایقی از این نیمه اعتراض مسئولان فدراسیون عراق که از وی‌آی‌پی ورزشگاه بر سر داور داد می‌زدند هم چندین تشر رفت تا نشان دهد تحت تأثیرجنگ روانی عراقی‌ها قرار نمی‌گیرد.
کاتانچ، سرمربی عراق هم در کنار زمین دست کمی از کی روش نداشت و هم بازیکنانش و هم داور را از اعتراض‌هایش بی‌نصیب نمی‌گذاشت. به خصوص در دقیقه ۳۸ پس از تکل سامان قدوس روی پای صفا هادی معتقد بود که داور باید بازیکن کشورمان را اخراج می‌کرد، او حتی در دقایقی از مسابقه از بازی رو به عقب شاگردانش هم که با توجه به فشار تیم کشورمان طبیعی بود انتقاد داشت و با داد زدن از بازیکنان عراق می‌خواست که رو به جلو بازی کنند. روی سکو‌ها هم بازی ایران و عراق دست کمی از بازی درگیرانه و پر از اعتراض بازیکنان و مربیان دو تیم در وسط زمین بازی نداشت، ورزشگاه آل مکتوم برخلاف خیلی از بازی‌های جام ملت‌های امارات پر از تماشاگر بود، تماشاگرانی که بیشتر آن‌ها را هواداران تیم کشورمان تشکیل می‌دادند تا جو غالب استادیوم به نفع ایران باشد.
نیمه دوم هم در شرایطی آغاز شد که بازیکنان عراق نسبت به نیمه اول بازی را رو به جلوتر آغاز کردند و فشار تیم ایران نسبت به ۴۵ دقیقه اول کمتر شده بود، البته این مسئله با توجه به نیاز عراقی‌ها به برد برای صدرنشینی طبیعی هم بود. در نیمه دوم هم ایرماتوف در چندین صحنه با سوت‌هایش به شدت مورد اعتراض دو تیم قرار گرفت تا این داور سرشناس همچنان یکی ار چهره‌های ویژه بازی باشد که با قضاوت بحث برانگیزش جنجالی شود. مانند دقیقه ۴۹ بازی که باز هم صحنه مشکوک به برخورد توپ به دست مدافع عراق در محوطه جریمه را پنالتی تشخیص نداد تا خون کی روش و شاگردانش به جوش بیاید. تعویض‌های کی روش که با ورود مهدی طارمی و مهدی ترابی همراه بود، قدرت هجومی تیم کشورمان را افزایش داده بود، هر چند عراقی‌ها هم روی ضد حمله‌ها برای عبور توپ از دروازه بیرانوند حساب ویژه‌ای باز کرده بودند و در یکی از خطرناک‌ترین حملات‌شان ضربه سر مهاجم عراق از پشت محوطه شش قدم روی سانتر طارق همام را در دقیقه ۷۹ بیرانوند از کنج دروازه بیرون کشید. در دقایق پایانی بازی دو تیم با احتیاط بیشتری بازی کردند. اما تلاش‌های دو تیم به جایی نرسید و بازی با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید. در دیگر بازی گروه ویتنام با یک گل یمن را شکست داد تا با سه امتیاز به صعود امیدوار بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار