کد خبر: 942373
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
محققان بر این باورند که این اختراع مهم می‌تواند به روبات‌ها کمک کند تا مکمل انسان در تمرین ورزشی، توانبخشی فیزیکی یا رانندگی اشتراکی باشند.
مترجم: محمود سیامندی
سرویس دانش جوان آنلاین: محققان برای اولین بار از نظریه بازی استفاده کردند تا روبات‌ها بتوانند به طور ایمن، دستیار انسان باشند.
این گروه تحقیقاتی از کنترل توافقی و نظریه بازی تعادلی برای برنامه ریزی یک روبات استفاده کرد، که می‌تواند رفتار کاربر انسانی خود را برای تخمین بهتر حرکات و پاسخ دهی به آنها، درک کند.
محققان بر این باورند که این اختراع مهم می‌تواند به روبات‌ها کمک کند تا مکمل انسان در تمرین ورزشی، توانبخشی فیزیکی یا رانندگی اشتراکی باشند.

دکتر «یانان لی» محقق طرح از سنگاپور می‌گوید: «هنوز در ابتدای عصر توسعه روباتیک هستیم و در حال حاضر، چیز‌هایی که در حال استفاده هستند درک کافی را برای کار نزدیک و ایمن در کنار انسان ندارند. وقتی روبات بتواند رفتار کاربر انسانی خود را تشخیص دهد و از نظریه بازی استفاده کند تا به آن‌ها بهترین واکنش را نشان دهد، ما سیستمی را توسعه داده‌ایم که روبات‌ها بتوانند در کنار انسان‌ها مانند یک انسان کار کنند.»
محققان نشان دادند که چگونه نظریه بازی را برای اثر متقابل روبات و انسان به کار گرفتند و چگونه می‌توان از این موضوع برای کمک به معلول برای کنترل مجدد موتور خود استفاده کرد.

نظریه بازی عموماً برای درک این موضوع به کار می‌رود که نمایندگان اقتصادی چگونه برای تقابل با هم جهت کسب بیشترین درآمد تصمیم می‌گیرند. برای به‌کارگیری موفق این نظریه برای اثر متقابل انسان و روبات، محققان باید این مسئله را حل کنند که روبات نمی‌تواند نیت انسان را درک کند؛ بنابراین محققان باید روشی را توسعه دهند که روبات را ضمن کنش مقابل ایمن و پربازده، قادر به تشخیص شریک انسانی خود کند.

سیستم برنامه نویسی واکنشی روباتیک، روبات را قادر به آموزش دائمی کنترل کاربر انسانی و پذیرش کنترل خود می‌کند. روبات می‌تواند فعالیت کاربر انسانی را درک کند و به آن‌ها پاسخ دهد و برای اینکه با کمترین تلاش بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند، به آن‌ها کمک کند.

پروفسور «اتین بوردت»، دیگر محقق این طرح افزود: «نظریه بازی در قرن اخیر تأثیر مهمی بر اقتصاد داشته و منجر به جوایز نوبل متعددی شده است. برای به‌کار گرفتن آن در رابطه متقابل انسان و روبات، درک نحوه تشخیص اهداف کنترل انسانی به صورت همزمان برای واکنش آرام به آن، ضروری است.»
منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر