کد خبر: 942307
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
تیم ملی ایران امروز از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.
 
تیم ملی فوتبال ایران و ویتنام

جوان آنلاین: در آخرین دور از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، امروز دو دیدار از گروه D برگزار می‌شود که در مهمترین بازی ایران و عراق در ورزشگاه آل مکتوم دبی به مصاف هم می‌روند. بازی با سوت روشن ایرماتوف، از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود.

شاگردان کی‌روش و کاتانیچ تا قبل از این دیدار توانسته‌اند یمن و ویتنام را شکست دهند و مجوز صعود به دور بعدی مسابقات را به دست بیاورند تا خیال هواداران و بازیکنان از این بابت راحت باشد اما این دیدار از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است و هر دو تیم با انگیزه بسیار زیادی پا به میدان مسابقه می‌گذارند.

با وجود صعود ایران و عراق، تکلیف صدرنشین گروه مشخص نشده و تمام نگاه‌ها به این بازی است چرا که تیم نخست این گروه در مرحله بعد به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌های B، E یا F می‌رود ولی تیم دوم، کار سخت‌تری خواهد داشت.

بدون شک مهمترین هدف هر دو تیم، دفاع از حیثیت فوتبالی کشورشان است چرا که دو تیم سابقه زیادی در رویارویی با یکدیگر دارند. در آخرین بازی رسمی ایران و عراق که در سال ۲۰۱۵ و در استرالیا برگزار شد، شاگردان کی‌روش در ضربات پنالتی قافیه را به عراقی‌ها باختند تا حسرت کسب جام قهرمانی به دل کی‌روش، ملی‌پوشان و مردم ایران بماند.

کارلوس کی‌روش چندی پیش شکست مقابل عراق را به "استخوانی" تشبیه کرده بود که در گلویش مانده است. او که بعد از هشت سال به همراه تیمش از شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در مسابقات برخوردار است، در نشست خبری قبل از بازی گفت: "درست نیست که بازی فردا را با بازی چهار سال قبل مقایسه کنیم. بازی چهار سال قبل بین ایران و عراق نبود بلکه بازی بنجامین ویلیامز بود که شخص تعیین کننده در بازی بود. فردا داوران خوبی داریم."

در سوی دیگر سرچکو کاتانیچ از اطلاعات بسیار خوب به دست آمده توسط بازیکن عراقی استقلال درباره ایران خبر داد و گفت: "ایران تیم قدرتمند و خوبی است که در جام جهانی بازی کرده است و بازیکنان خوبی دارد و در گروه نیز عملکرد خوبی داشته است احترام زیادی برای این تیم قائل هستم. فقط می‌توان گفت که ایران مثل هر تیمی نقاط ضعفی دارد و ما این را در بازی‌های اخیر دیدیم."

در صورتی که ایران بتواند عراق را با تساوی هم متوقف کند، به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم صدرنشین خواهد ماند و عراق فقط در صورت شکست دادن ایران می‌تواند صدر جدول را از آن خود کند.

نقطه قوت عراقی‌ها در این دیدار داشتن دو بازیکن شاغل در فوتبال ایران است که به گفته کاتانیچ اطلاعات خوبی را هم از تیم ملی به او منتقل کردند.

در دیگر بازی این گروه یمن و ویتنام به مصاف هم می‌روند که تیم برنده می‌تواند شانس صعود به عنوان یکی از تیم‌های سوم را داشته باشد.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار