کد خبر: 942255
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی:
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی از کاهش ۴۰ درصدی صدور مجوز سقط جنین در آذربایجان غربی خبر داد.

 رسول روشنی، اظهارداشت: در سال جاری تعداد ۲۰هزار و ۷۰۳پرونده نزاع در پزشکی قانونی استان بررسی گردیده که از این تعداد به تفکیک ۵ هزار و  ۲۹۵  پرونده مربوط به زنان و ۱۵ هزار و  ۳۹۸  پرونده مربوط به مردان بوده که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

روشنی با اشاره به اینکه روزانه ۲۳۴مورد مراجعه کننده به پزشکی قانونی استان ثبت می شود تصریح کرد: ارومیه در بین شهرستان های استان بیشترین  مراجعه کننده و شوط و چالدران کمترین تعداد مراجعه کنندگان را به پزشکی قانونی دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ۱۵ مرکز پزشکی قانونی  در استان فعال و ۴ مرکز نیز غیر فعال است خاطر نشان کرد: تعیین نوع صدمات وارده ناشی از منازعه،تصادف،و حادثه کاری، نوع صدمات روانی و بیماری های و اختلالات روانی، قصور پزشکی، سقط درمانی و یا دریافت جنین، تعیین علت فوت و صدور گواهی فوت، معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی هویت جنسی و مجوز تغییر هویت و آموزش و پژوهش از اهم فعالیت های پزشکی قانونی استان است.

وی تاکید کرد: عدم وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته و به روز،مشکلات ساختمان اداری، کمبود اعتبارات لازم و کمبود نیروی انسانی از جمله مشکلات مراکز پزشکی قانونی استان است.

روشنی با اشاره به اینکه صدور مجوز سقط جنین در زمانی که جان مادر در خطر باشد و یا جنین دارای مشکل و نقص مادر زادی باشد صادر می شود اظهار کرد:  بنابراین در سال جاری تعداد۱۷۵ مورد گواهی سقط جنین در تمامی مراکز پزشکی قانونی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه کاهش ۴۰ موردی سقط جنین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر