کد خبر: 942253
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادراتی بودن ۸۰ درصد از فرشهای دستباف تولیدی استان خبر داد.

محمد دهقان با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ هزار مترمربع فرش دستباف در استان تولید می شود اظهارداشت: از این میزان ۸۰ درصد فرشها قابلیت صادراتی داشته به خارج از استان و کشور صادر می شوند.

وی میزان ارز آوری استان از محل صادرات فرش دستباف را سالانه ۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: آمریکای شمالی، آلمان، ایتالیا، نروژ و دیگر کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس، پاکستان و ترکیه را از مقصد اصلی فرشهای صادراتی استان است.

دهقان تعداد فعالان استان در بخش صنعت فرش را ۷۲ هزار بافنده عنوان و خاطرنشان کرد: ثبت ملی و جهانی فرش افشار تکاب و ریزماهی خوی نشان دهنده اهمیت و قدمت صنعت فرش در استان است.

وی در خصوص بخش اصناف استان نیز با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ پروانه صنفی صادر و دو هزار و ۵۰۰ پروانه نیز تمدید شده است گفت: هم اکنون از ۹۳ هزار واحد صنفی در استان تنها ۱۵ الی ۲۰ درصد بدون پروانه کسب فعالیت می کنند.

دهقان در خصوص آخرین وضعیت اشتغال پایدار روستایی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون به تعداد ۱۷۷ طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی تسهیلات به مبلغ ۳۰۷ هزار و ۴۳۷ میلیون ریال اقدام شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص مجتمع های صنفی استان عنوان کرد: در حال حاضر در استان تعداد ۲۲ واحد مجتمع صنفی با اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۲۴ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای ۷ هزارو ۵۵۵ نفر در حال فعالیت می باشند.

دهقان با بیان اینکه تعداد ۱۶ واحد مجتمع صنفی با اشتغالزایی مستقیم برای ۷ هزار و ۷۲۴ نفر و اشتغالزایی غیر مستقیم برای ۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر در دست مطالعه داریم افزود: تعداد ۱۵ واحد مجتمع صنفی نیز در دست احداث هستند که با شروع به کار این مجتمع های صنفی زمینه اشتغال برای ۷ هزار و ۶۲۳ نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر