کد خبر: 942177
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد خبر داد:
سه اصل اساسی و جهانی در مدیریت پسماند وجود دارد که همه آنها نیز در شهر مشهد در حال انجام و پیگیری است؛ کاهش زباله، استفاده مجدد و بازیافت که هر چه این موارد بهتر و کاملتر اجرا شود محیط زیستی سالم‌تر و پویاتر خواهیم داشت.

به گزارش جوان آنلاين مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد رتبه نخست میزان مشارکت شهروندان در تفکیک از مبدا را دارد.

ابوالفضل کریمیان که در نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید و زندگی حضور يافته بود، تاکيد کرد: آموزش به دانش‌آموزان یکی از اقدامات موثر در زمینه فرهنگ تفکیک از مبدا است چرا که ما در مشهد روزانه به طور میانگین 2200 تن زباله تولید می‌کنیم و این میزان زباله نیاز به مدیریت دارد؛ در این مدیریت نقش آموزش بسیار پررنگ و با اهمیت است.

وی تصریح کرد: ما بر آن شدیم تا از دانش‌آموزانی که در این عرصه با ما همکاری و مشارکت می‌کنند به نحو شایسته تقدیر کنیم. این دانش‌آموزان پاکیار نماینده ما در مدارس هستند و در زمینه تفکیک از مبدا همکاری می‌کنند و این مراسم نخستین جشنواره پاکیاران شهر امید و زندگی است که با حضور پاکیاران و مادرانشان با جمعیتی حدود 4000 نفر برگزار شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد عنوان کرد: شهر مشهد بالاترین میزان مشارکت و تفکیک از مبدا را در کشور دارد و با 13 درصد در جایگاه نخست قرار گرفته است.

وی همچنین افزود: سه اصل اساسی و جهانی در مدیریت پسماند وجود دارد که همه آنها نیز در شهر مشهد در حال انجام و پیگیری است؛ کاهش زباله، استفاده مجدد و بازیافت که هر چه این موارد بهتر و کاملتر اجرا شود محیط زیستی سالم‌تر و پویاتر خواهیم داشت.

کریمیان با بیان اینکه امیدواریم به زودی در مشهد در بحث مدیریت پسماند اتفاق بزرگی رخ خواهد داد، تصریح کرد: در حال حاضر به سمت هوشمندسازی فرایند جمع‌آوری زباله حرکت کردیم و به زودی سرویس‌های حمل و نقل اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه بتول گندمی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر مشهد نیز تصریح کرد: اگر می‌خواهیم تفکیک از مبدا نهادینه شود باید آن را از مدارس و سنین پایین شروع کنیم.

وی عنوان کرد: اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که اگر این فرایند به شکل صحیح صورت گیرد از هدر رفت بودجه شهر به میزان قابل توجهی جلوگیری می‎شود.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار