کد خبر: 942163
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
معاون برون مرزی صداوسیما در مراسم رونمایی از تولیدات جدید شبکه جهانی سحر:
پیمان جبلی معاون برون مرزی رسانه ملی در مراسم رونمایی از مستند‌های فاخر شبکه سحر با موضوع چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه‌های امام (ره) از مهمترین اهداف شبکه‌های معاونت برون مرزی است. ما معتقدیم تولید رسانه‌ای در تراز انقلاب اسلامی و به منظور اعتلای هر چه بیشتر نگاه جوامع هدف معاونت برون مرزی نسبت به تاثیرگذارترین انقلاب سده‌های اخیر، به مثابه پاسداری از خون شهدای انقلاب شکوهمند مردم ایران بر علیه رژیم ستمشاهی و استکبار جهانی است.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، در این مراسم که با حضور پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما و جمعی از مدیران و برنامه سازان معاونت برون مرزی و معاونت سیما برگزار شد از سه مستند جدید: «پرنیان مهر» به تهیه کنندگی افسانه مهربانی و کارگردانی پیام پارسافر، «فرزندان شب» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز نورانی پور و «سایه‌های پنهان» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی نجات، همچنین مجموعه طنز عروسکی «شبکه گانگسترها» به تهیه کنندگی و کارگردانی پیمان سعیدی که از جمله تولیدات برجسته شبکه سحر به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب به شمار می‌روند، رونمایی شد.
معاون برون مرزی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی، نقش آفرینی مردم صبور، فهیم و انقلابی ایران در رقم زدن بزرگترین رویداد قرن است، گفت:: دستاورد‌های ارزشمند انقلاب، تنها مختص مجاهدت‌ها و فداکاری‌های جوانان و مردان و زنان در بهمن ۵۷ نیست چرا که نسل جدیدی که روز‌های انقلاب را ندیده‌اند اکنون در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب، همچنان از انقلاب و دستاورد‌های آن پاسداری می‌کنند و این یعنی انقلاب تاثیر خود را در دل‌ها و اندیشه‌های جوانان این مرز و بوم گذاشته است.
جبلی تاثیرات عمیق انقلاب اسلامی را تنها محدود به مرز‌های جغرافیایی جمهوری اسلامی ندانست و تاکید کرد: عمق استراتژیک و نفوذ انقلاب اسلامی در سراسر جهان، مایه افتخار است و دشمنان ما نیز به خوبی از مساله آگاهند و همواره درصدد هستند جلوی نفوذ پیام انقلاب اسلامی را بگیرند.
جبلی درباره پخش مستند «پرنیان مهر» در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه‌های تلویزیونی معاونت برون مرزی، گفت:: دلیل جذابیت این مستند جدای از وجود اشتراکات و علقه‌های فرهنگی و تاریخی ایران با جمعیت عظیم شبه قاره هند، اشتیاق و علاقه مردم این منطقه به انقلاب و جمهوری اسلامی است که همواره نگاه تحسین آمیزی به شجاعت و ایستادگی ملت بزرگ ایران دارند.
دکتر جبلی درباره مستند «فرزندان شب» نیز که در این مراسم بخش‌هایی از آن اکران شد، گفت: تاکنون کمتر شاهد چنین آثاری درباره تاثیرات حضور داعش بر افکار و رفتار مردم مناطق مختلف و آموزش‌ها و تاثیرات این گروه تروریستی بوده‌ایم و مستند بهروز نورانی پور از این حیث کار متفاوت و ارزشمندی است.
وی افزود: بحث آموزش و تغییر نگرش‌های نوجوانان مناطق تحت تجاوز داعش اقدامی است که این گروه تروریستی در مناطق تحت اشغال خود انجام داد و نکته مهم این است که عضوگیری داعش از میان بچه‌ها و نوجوانان تنها برای انجام عملیات انتحاری نبود بلکه این نگرانی جدی وجود دارد که این افراد به سربازان و مدیران آینده گروه‌های تروریستی همچون داعش تبدیل شوند لذا با مرور آثاری اینچنینی و بررسی این یافته‌ها هم به عمق فاجعه پیدایش و حضور داعش بیشتر پی می‌بریم و هم عظمت کاری که محور مقاومت برای ریشه کن کردن این غده سرطانی انجام داد، ملموس‌تر خواهد شد.
جبلی در ادامه سخنان خود، مستند «سایه‌های پنهان» را یکی از فاخرترین تولیداتی توصیف کرد که در چهلمین سالگرد انقلاب از رسانه ملی پخش می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این مستند به خوبی توانسته است فضای سیاه و تاریک دوران ستمشاهی را به تصویر در آورد و به همه ما یادآوری کند با انقلاب اسلامی، ملت ایران توانست کشور را از چنگال آمریکا و ایادی آن درآورد و این استقلال و اقتدار، بهایی است که با خون شهدا حاصل شده و افتخار و غروری است که باید آن را ارج نهاد.
معاون برون مرزی برنامه «شبکه گانگسترها» را هم کار متفاوتی توصیف کرد که در شرایطی که آمریکا، اسرائیل، عربستان و ... آشکارا اعلام کرده‌اند هر چه در توان دارند برای تضعیف روحیه مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌ها به کار خواهند گرفت، تمامی ادعا‌های آن‌ها را به سخره گرفته و از این جهت از جمله تولیدات متمایز به مناسبت چهل سالگی انقلاب محسوب می‌شود.
جبلی ساخت چنین برنامه‌هایی را یک ضرورت برای بیان حقایق و نشان دادن دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب برای دوستداران نظام جمهوری اسلامی قوت قلبی خواهد بود تا بدانند علیرغم تمام دشمن تراشی‌های دشمنان و تحریم‌ها، ملت ایران با ایستادگی، دستاورد‌های انقلابشان را پاس می‌دارند و با مقاومت جانانه، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار