کد خبر: 942093
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
حاشیه امنیت بارسا در صدر حفظ شد
بارسلونا و مسی در لالیگا یکه‌تازی می‌کنند و به نظر نمی‌رسد تیمی هم پیدا شود که بتواند ترمز شاگردان ارنستو والورده را بکشد.
حامد قهرمانی
 پیروزی ۳ بر صفر مقابل ایبار سیزدهمین برد این فصل کاتالان‌ها بود تا با حاشیه امنیت پنج امتیازی نسبت به اتلتیکو مادرید به صدر جدول تکیه بزند. اما صرف‌نظر از این اتفاق برد مقابل ایبار یک افتخار دیگر هم برای بارسا در پی داشت و آن چیزی نبود جز رکوردزنی لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی این تیم. مسی با گلی که در دقیقه ۵۳ بازی وارد دروازه ایبار کرد حالا اولین بازیکنی است که در لالیگا به رکورد ۴۰۰ گل زده می‌رسد. او در همه رقابت‌ها ۶۵۹ بازی رسمی برای بارسا انجام داده و ۵۷۶ گل نیز زده است. پس از مسی، رونالدو با ۳۱۱ بار گلزنی در لالیگا قرار دارد و زارا مهاجم دهه ۴۰ و ۵۰ بیلبائو نیز با ۲۵۱ گل در رتبه سوم است.
مسی گل‌های شماره یک، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۳۰۰ خود را به ترتیب برابر آلباسته، آلمریا، اوساسونا و اسپورتینگ خیخون به ثمر رساند. گل او مقابل ایبار هفدهمین گلش در لالیگای این فصل بود تا همچنان بخت نخست کسب کفش طلای اروپا باشد. پس از دبل مقابل اسپانیول، این برای ششمین بازی متوالی است که مسی موفق به گلزنی می‌شود. والورده سرمربی بارسا در پایان بازی در خصوص مسی گفت: «آمار و ارقام او فرازمینی و باورنکردنی است. نه تنها گل‌هایش بلکه موقعیت‌هایی که ایجاد می‌کند نیز فوق‌العاده هستند. در تمجید از او حرف کم می‌آورم.» والورده به بازی شاگردانش هم اشاره کرد و افزود: «بازی سختی بود. ایبار از دقیقه یک تا ۹۰ جنگید و برای ما ارتباط با مهاجمانمان کار دشواری شده بود. ایبار به‌خصوص در نیمه اول فضا‌های خالی را به خوبی بسته بود و دیگر همه‌چیز به خلاقیت مهاجمان برمی‌گشت و خوشبختانه توانستیم راه نفوذ را پیدا کنیم و به سه گل برسیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار