کد خبر: 942076
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
اسماعیل بخشی! کارگر بازداشت‌شده هفت‌تپه که چندی پیش ادعا کرده بود در دوره بازداشت موقت، شکنجه شده است، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و حتی معاون پیگیری قانون اساسی رئیس‌جمهور از وی خواست تا «هر چه زودتر شکایت خود را به صورت مکتوب به نهاد‌های صالح تقدیم کند.»
نیره ساری
حاشیه‌سازی‌هایی که باعث شد تا رسانه‌های بیگانه ذوق زده شوند و به‌زعم خود سوژه جدیدی برای انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران پیدا کنند. موضوعی که واکنش سخنگوی دستگاه قضایی کشور را نیز در یکصد و بیست و پنجمین نشست به دنبال داشت و در این‌باره گفت: طبق روال وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند و اگر خود این فرد به قوه قضائیه مراجعه کند ۱۰۰ درصد رسیدگی می‌شود، اما اینکه مدعی‌العموم ورود می‌کند یا نه خبر ندارم، اما با دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور در راستای بررسی ادعای شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه نتیجه مشخص شد. در حالی که پس از گذشت حدود ۱۰روز از ادعای شکنجه‌شدن در دوران بازداشت، وی در جلسه با چند نماینده مجلس ادعای اولیه خود را پس گرفت. طبق گفته دادستان کل کشور نیز مشخص شد، خبر شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت تپه از اساس دروغ بوده و هیچ‌گونه ضرب و جرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است.
اسماعیل بخشی یکی از نمایندگان کارگران شرکت هفت‌تپه بود که در جریان اعتراضات کارگران این شرکت بازداشت شد و پس از مدتی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مدعی شکنجه در دوران بازداشت و همچنین شنود تماس‌های تلفنی شخصی خود شد.
ادعایی که استاندار و برخی از مقامات قضایی استان خوزستان، آن را شایعه دانستند و شکنجه اسماعیل بخشی را تکذیب کردند. استاندار خوزستان هم در مصاحبه‌ای ادعا‌های بخشی را رد کرد و گفت: من موضوع شکنجه را از دستگاه‌های ذی‌ربط جویا شدم، آن‌ها به شدت چنین مسئله‌ای را تکذیب کردند و گفتند: مدارک و مستنداتی در اختیار دارند که شکنجه‌ای در کار نبوده و دلیلی هم برای شکنجه‌شدن او وجود ندارد.
ماجرا به مجلس هم کشیده شد و طبق آنچه نمایندگان گفتند، اسماعیل بخشی کارگر مجموعه نیشکر هفت‌تپه در جلسه‌ای برای رسیدگی به ادعاهایش صراحتاً اعلام کرد در طول ایام بازداشت مورد ضرب و شتم واقع نشده است.
فاطمه سعیدی در این‌باره توضیح داد: یک روز پس از جلسه با آقای بخشی، وزیر اطلاعات و معاونانش و مسئولان اداره کل اطلاعات استان خوزستان به مجلس آمدند و به تمام سؤالات نمایندگان حاضر در جلسه پاسخ دادند. آن‌ها وقوع درگیری در هنگام انتقال متهم به اهواز را تأیید کردند، اما معتقد بودند این درگیری طرفینی بوده و به شکل ضرب و شتم متهم توسط مأموران نبوده است.
حاشیه‌هایی که ذوق‌زدگی رسانه‌های بیگانه را به همراه داشت به نشست خبری سخنگوی دستگاه قضایی رسید و در نهایت با دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور در راستای بررسی ادعای شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت‌تپه نتیجه مشخص شد.
طبق گفته دادستان کل کشور نیز مشخص شد خبر شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت تپه از اساس دروغ بوده و هیچ‌گونه ضرب و جرح و شکنجه‌ای در کار نبوده است. حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در این‌باره توضیح داده است:، چون این فرد، یک فرد و کارگر عادی نبوده است، به لحاظ ارتباطاتی که داشته و به لحاظ جرائمی که مرتکب شده بود چه بسا برای سرپوش گذاشتن به آن جرائم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار