کد خبر: 942062
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبرداد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی ۹ ماه امسال بیش از هفت میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به کشورهای هدف صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طی ۹ ماه امسال بیش از هفت میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه ماهی زینتی از استان مرکزی به کشورهای هدف صادر شده است.

مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه سالیانه به طور میانگین چهار هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردآبی در استان مرکزی تولید می شود، اظهار داشت: اخیرا استان مرکزی به عنوان اولین تولید کننده گوشت ماهیان خاویاری در بین استان های غیر ساحلی کشور مطرح شده و در این حوزه فعال شده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: استان مرکزی در تولید گل و گیاهان زینتی هم، از لحاظ تنوع رتبه اول و از لحاظ میزان تولید، مقام دوم کشور را در اختیار دارد.

آنجفی گفت: حجم صادرات گل و گیاهان زینتی استان مرکزی در سال گذشته ۲۳ میلیون دلار ثبت شده که شامل انواع گل های گلدانی، شاخه بریده، آپارتمانی و بید قرمز است.

وی بیان داشت: به طور میانگین، تولید گل شاخه بریده در استان مرکزی سالیانه به میزان ۲۵۰ میلیون قطعه، گل گلدانی ۴۷ میلیون عدد و گل های آپارتمانی، فصلی و نشایی هم به میزان ۴۳ میلیون شاخه است که از نظر حجم تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در تولید دانه کلزا که یکی از برنامه های تولید عرصه کشاورزی در کشور است، در استان مرکزی طی سال زراعی ۹۷-۹۶ بالغ بر یک‌ هزار و ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شده و تحویل مراکز خرید شده است.

آنجفی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال زراعی جاری، تولید دانه روغنی کلزا در استان مرکزی به چهار هزار تن برسد. در رابطه با کشت گندم نیز براساس برنامه ملی کشت استان مرکزی، بایستی سطح زیر کشت طی پنج سال آینده، ده هزار هکتار کاهش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: بهره وری منابع آب را در بخش کشاورزی استان بایستی افزایش دهیم که یکی از اقدامات اصولی در این راستا نصب کنتورهای حجمی روی چاه های آب کشاورزی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار