کد خبر: 941976
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
شهردار کلانشهر کرج خبرداد
شهردار کلانشهر کرج گفت: روزانه یک هزار و 700 تن زباله به محل دفن زباله ها در حلقه دره کرج انتقال می یابد.

علی اصغر کمالی زاده درحاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با احداث مرکز دفن زباله برای مناطق طالقان، ساوجبلاغ و نظر آباد می توان شاهد کاهش چشمگیر حجم زباله در مرکز دفن زباله حلقه دره بود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا ناشی از نحوه دفن زباله است که به مشکلات نبود فناوری در این حوزه مربوط می شود.

کمالی زاده گفت: به همین منظور شهرداری کرج این آمادگی را دارد تا با شرکت هایی که در این حوزه جزء شرکت های تراز اول دنیا هستند رایزنی و از فناوری روز برای حل مشکل در نحوه پسماند زباله استفاده کند.

وی با اشاره به پروژه استحصال گاز متان از زباله ها اظهار داشت: در صورتی که بتوانیم گاز متان را استحصال و آن را تبدیل به انرژی کنیم 90 درصد بو ناشی از دفن زباله ها از بین خواهد رفت.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرودگاه مسافربری بین المللی پیام اشاره کرد و گفت: شهرداری این آمادگی را دارد که با افزایش پروازهای مسافری از این فرودگاه برای رفاه حال مردم سیستم حمل و نقل عمومی ویژه ای را در اختیار آنان قرار دهد.

کمالی زاده اصلاح مسیرهای دسترسی به فرودگاه پیام را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: فعالیت های عمرانی پروژه زیرگذر آیت الله هاشمی با سرعت خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا دهه فجر این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به عدم همکاری شرکت راه آهن در پروژه آیت الله هاشمی افزود: شرکت راه آهن به تعهدات خود عمل نکرده است ، شهردار کرج افزود : فرودگاه پیام با دارا بودن مجمع عمومی قدرتمند می تواند نقش بسزایی برای حل و پیگیری این موضوع در حوزه وزارت راه راه داشته باشد.

کمالی زاده در ادامه به توسعه فضای سبز و درخت کاری در محدوده پیام اشاره کرد و گفت : سازمان پارک ها در قالب پروژه های مشارکتی آمادگی این را دارد فضاهای مورد نظر در محدوده فرودگاه پیام را با توجه به وجود زیر ساخت های لازم برای توسعه فضای سبز استفاده کند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین مسایل رفاهی برای کارکنان شهرداری اشاره و خاطر نشان کرد: شهرداری کرج این آمادگی را دارد ، 30 تا 40 درصد بلیط های پرواز کیش را برای استفاده همکاران شهرداری خریداری نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار