کد خبر: 941910
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
در سالجاری؛
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی از افزایش 60 درصدی قیمت شیر خام در سال جاری خبرداد.

احمد محمدپور با بیان اینکه اظهارنظرها در خصوص گرانی شیرو فرآورده های لبنی بی انصافی بوده و مسئولان می توانند این مسئله را از نزدیک بازبینی کنند، می گوید: شیر ممتاز و اعلای مصرفی در کارخانه امروز با قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شده و با هزینه های حمل و نقل به قیمت ۲ هزار و ۳۰۰ تومان به دست کارخانه می رسد.

وی، با بیان ایکه لاستیک اتومبیل های حمل شیر نیز از سوی شرکت رایگان در اختیار رانندگان قرار گرفته، می افزاید: البته برخی از شیرهای کم چرب و با پروتئینی کمتر نیز به قیمت یک هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می شود که باید نسبت به استانداردسازی این شیر اقدام کنیم که این مسئله نیز هزینه های بسیار بالایی را به ارمغان می آورد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، عنوان می کند: حدود ۸ تن از شیر مصرفی در کارخانه جهت تولید لبنیات از داخل استان تامین شده و مابقی از استان‌های دیگر وارد می شود.

وی، تاکید می کند: یک واحد دامداری در سلماس برترین تولید کننده شیر اعلا در استان بوده و به همراه این واحد ۵۰ درصد شیر مورد نیاز از استان تامین شده و مابقی از استان های دیگر، که در صورت در نظر نگرفتن این واحد ۳۰ درصد داخل استان بوده و باید ۷۰ درصد را وارد کنیم.

محمدپور، ابراز می کند: شیر خام در مهر ماه به قیمت ۲ هزار و ۲۰۰ تومان و آبان ماه ۲ هزار و ۳۰۰ تومان خریداری می شد که آذرماه نیز تا به امروز افزایش ۵۰ تومانی را به خود اختصاص داده که این مسئله نیز باعث افزایش قیمت شیر و فرآورده های لبنی می شود.

وی، با تاکید بر اینکه نسبت به ماه گذشته ۸ درصد در بحث لبنیات افزایش قیمت داشته ایم، می گوید: اما نسبت به سال گذشته در بحث شیر خام ۶۰ درصد افزایش قیمت و در تولیدات لبنی نیز ۲۵ درصد افزایش داریم.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، در پاسخ به اینکه تفاوت قیمت ۳۵ درصدی چگونه جبران می شود، اظهار می کند: تنها کارگران هستند که سختی های این مسئله را تحمل کرده و از مزایای اضافی بی بهره می مانند شاید در مواقعی حتی با پرداخت حقوق کارگران نیز مشکل داشته باشیم اما سعی در حل آن داریم.

*ابایی از حسابرسی نداریم

محمد پور، با بیان اینکه تنها قیمت ظروف مصرفی در شیر های شیشه ای ۹۳۰ تومان هزینه جانبی دارد، ادامه می دهد: از افرادی که ادعای پایین بودن قیمت ظروف یکبار مصرف و تهیه آن به قیمت پایین دارند خواهشمندیم نسبت به معرفی این واحدها به کارخانجات اقدام کنند چراکه ما از پرداخت هزینه های جانبی عاجز مانده ایم.

وی، ابراز می کند: دولت با در اختیار قرار دادن شیرخام رایانه ی و هزینه های کارمزد نسبت به حمایت از تولیدکنندگان اقدام کند تا بتوانیم در خصوص قشر کارگری و مطالبات آنان نیز شرمنده نبوده و هزینه های شیر نیز کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، بیان می کند: طی نامه کتبی به استانداری آذربایجان غربی خواستار اعزام یک تیم حسابرسی خبره به شرکت جهت رسیدگی به نبود افزایش قیمت های ناعادلانه شده ایم و ابایی از این مسئله نداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر