کد خبر: 941801
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
فرمانده بسیج شهرداری کرج
فرمانده حوزه هشت حضرت سید الشهدا (ع) شهرداری کرج گفت: بعد از فاطمه زهرا (س)، زينب(س) قهرمان زنان تاريخ اسلام و تشيع است.

سرهنگ غلام قربانی در آیین جشن میلاد حضرت زینب (س) که با حضور پرشور بانوان شاغل در شهرداری در باشگاه میلاد برگزار شد، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار با ايمان عميق و عقيده ای استوار نقش بسزايی در مسير دين داشته است، بانوی بزرگی که حماسه سازی های شجاعانه، نطق های عارفانه و پیام رسانی های مبلغانه اش، ایشان را به قهرمان کربلا بدل کرد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب کبری (س) قهرمان قیام عاشوراست و در زمره اسرای کربلا نقش بسیار مهمی در تبیین قیام عاشورا و افشای چهره ظلم و جنایات حاکمان جور و یزدیان ایفا کرد.

فرمانده حوزه هشت حضرت سید الشهدا (ع) شهرداری کرج افزود: عقل و صبر حضرت زینب (س) بود که موجب زنده نگه ‌داشتن و عزت‌مند شدن حادثه کربلا شد .

بانوان با تاسی و الگوبرداری از حضرت زینب مروج فرهنگ ایران اسلامی باشند

در این مراسم مرضیه نیک منش فرمانده پایگاه بسیج خواهران شهرداری کرج نیز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) در خصوص الگو برداری از اسوه های الهی در خصوص شکل گیری شخصیت بانوان، گفت: زنان و دختران برومند ایران اسلامی با تاسی و الگوبرداری از این اسوه های الهی، مروج فرهنگ ایران اسلامی باشند.

مرضیه نیک منش با بیان اینکه حضرت زينب (س) الگوی حيات اجتماعي زنان است، یادآور شد: با مطالعه و شناسايی مقاطع مختلف زندگی و انتخاب برخی خصوصيات حضرت زینب (س) متناسب با نيازهای توليد شده می توان در جامعه فعلی راه را برای ارايه الگوی متناسب با نيازهای جامعه هموار ساخت.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زينب (س) بهترين الگوی مشارکت سياسی و اجتماعی است به همين دليل يکي از شاخص ها و الگوهای اخلاقی و عملی کاملی است که دين براي پيروان خود معرفی می کند زيرا او با همه مصیبت ها توانسته نمادی از زندگی يک ديندار باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار