کد خبر: 941776
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: شهرداری‌های استان از درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده سهم اندکی دارند و همیشه گله‌مندی‌هایی در این خصوص مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، محسن بیگلری در نشست اعضای شورای اسلامی استان کردستان با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می‌دانم شماها به عنوان نمایندگان شورای استان از وضعیت کنونی نگران هستید و بار مشکلات موجب شده حتی از فعالیت در شورا پشیمان شوید.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تمامی مسائل و مشکلات استان را به شیوه‌های پررنگ‌تر در جلسات متعدد با مسوولان استانی و کشوری مطرح کرده‌ایم و تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکلات انجام داده‌ایم و هیچ وقت به راحتی از کنار مسائل عبور نکرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: صداقت یکی از مهم‌ترین دلایل اعتماد مردم سقز و بانه به بنده برای دومین بار در انتخابات مجلس بود چون سعی کرده‌ام هیچ وقت به مردم دروغ نگویم و تا جایی که توانسته‌ام خود را جای مراجعین بگذارم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معتقدم که مردم باید در مورد عملکرد نمایندگان قضاوت کنند، اما اینکه من و آقای علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره برای دومین بار رای اعتماد از مردم گرفتیم نشان از رضایت مردمی است.

بیگلری افزود: مردم ما هوشیار و بصیر هستند و اینکه برای چندمین بار به یک نماینده اعتماد می‌کنند یعنی عملکردش را مناسب دیده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید ارتباط ما نمایندگان با اعضای شوراهای اسلامی استان کم بوده ولی در جاهای مختلف با هم ارتباط داشته‌ایم و هیچکدام از شهرهای استان برای مجمع نمایندگان تفاوتی ندارد.

وی خطاب به شوراهای حاضر در این جلسه گفت: تمام دغدغه‌هایی که مطرح می‌کنید ما هم می‌دانیم، اما اختیارات نمایندگان هم خیلی محدود است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس گفت: شهرداری‌های استان از درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده سهم اندکی دارند و همیشه گله‌مندی‌هایی در این خصوص مطرح شده است. 

بیگلری افزود: نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی این موضوعات را کاملا رصد می‌کنند اما اینکه چند درصد از این پیگیری‌ها به نتیجه می‌رسد باید با نگاه منطقی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: نمایندگان استان‌های توسعه‌یافته وقتی مشکلی در استانشان ندارند با برخی تصمیمات به استان‌های محروم فشار می‌آورند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من نماینده اگر یک ماه حقوق نگیرم در زندگی با چالش مواجه می‌شوم حال وضعیت زندگی فردی که 5 ماه حقوق نگرفته است باید به چه صورتی باشد.

وی اضافه کرد: کارمند شهرداری به من پیام داده که برای تامین نان خشک خانواده‌اش مشکل دارد و ما نمایندگان هم از این شرایط نگران هستیم، بحث پرداخت عوارض باید از طریق تریبون‌های نماز جمعه مطرح شود و مردم را به این سمت هدایت کنند تا حداقل بخشی از مشکلات شهرداری‌های استان حل شود.

بیگلری گفت: وقتی وزیر کشور اعلام می‌کند تمام مسائل را کنار بگذارید، فقط حقوق پرداخت کنید، یعنی آنها هم به این فاجعه پی برده‌اند.

این نماینده مجلس به مباحث مطرح شده در مورد اختصاص بخشی از درآمد معادن به استان هم، اضافه کرد: متاسفانه قانون معادن به درستی در کشور اجرا نمی‌شود.

وی گفت: به همراه نماینده مریوان و سروآباد پیشنهاد داده‌ایم که سه درصد از کل درآمد مرزی در خود شهرهای مرزی هزینه شود.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس در مورد خواسته اعضای شورا در زمینه توجه فرمانداران به جایگاه شوراها هم گفت: اگر انتخابات نمایندگان استانی شود، نمایندگان بیشتر به سمت نظارت و قانون‌گذاری حرکت می‌کنند و این وظایف و اختیارات شوراها را افزایش خواهد داد.

بیگلری اضافه کرد: استانی‌شدن انتخابات قطعا در مجلس رای می‌آورد و اگر شورای نگهبان تایید کند شاهد تحولات خوبی خواهیم بود.

وی به انتصاب‌های مرتبط با فعالیت در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی در استان هم گریزی زد و افزود: همواره نسبت به این موضوع  در استان اعتراض داشته‌ایم.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:  پیگیری‌هایی که در طول 7 سال گذشته در مورد تخصیص آب استان انجام شده در هیچ دوره و زمانی از تاریخ فعالیت نمایندگان انجام نشده است.

وی تصریح کرد: واگذاری مدیریت سدهای استان به خود استان از خواسته‌های نمایندگان کردستان است که برای تحقق این امر پیگیری و پافشاری‌های لازم انجام شده است.

بیگلری در پایان تصریح کرد: برای شورای روستاها که هیچگونه حقوق و مزایایی ندارند طرحی توسط نمایندگان استان‌های غربی امضا شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر