کد خبر: 941707
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
دومین پیروزی ایران در رقابتهای جام ملت های آسیا
 در ادامه رقابتهای جام ملت های آسیا در حالی دو تیم فوتبال ایران و ویتنام از گروه D از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه آل‌نهیان ابوظبی امارات به مصاف هم رفتند که در پایان با دبل سردار آزمون این بازی به نفع ایران به پایان رسید .

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : در این بازی که شاگردان کی روش با ترکیب علیرضا بیرانوند، وریا غفوری،  مرتضی پورعلی گنجی،  احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری(۶۴- احمد نورالهی)،  سامان قدوس، مهدی طارمی(۶۴- مهدی ترابی)، سردار آزمون(۷۹- کریم انصاری‌فرد) و اشکان دژاگه پا به میدان گذاشته بودند از همان ابتدا با ارائه یک بازی سراسر هجومی توپ و میدان را در اختیار داشتند که در دقیقه ۱۰ بازی طارمی با ضربه سر موقعیتی مناسب برای وحید امیری فراهم آورد که کنترل نامطمئن این بازیکن باعث شد این موقعیت از دست برود.

دبل سردار در جنگ ویتنامدر ادامه روند هجومی ایران ادامه داشت تا اینکه دوباره در دقیقه ۲۰ با حرکت وحید امیری و دفاع بازیکنان ویتنام مانع از گلزنی شد.موقعیت های ایران یکی پس از دیگری به هدر می رفت و همین باعث شده بود تا بازیکنان کمی با استرس بیشتری کار را دنبال کنند . در ادامه دریبل زیبای وریا غفوری و فرارسامان قدوس که در نیمه اول بسیار درخشان بازی کرد ، باعث شد تا توپ از سمت راست روی دروازه ویتنام ارسال شود که ضربه سر آزمون نخستین گل تیم ملی را به ثم رساند.نیمه نخست با برتری یک گله تیم ملی ایران به پایان رسید.

در نیمه دوم تیم ملی ایران مثل نیمه اول بازهم توپ و زمین را در اختیار داشت اما ضد حملات خطرناک بازیکنان ویتنام کار را برای مدافعان ما کمی سخت کرده بود. در یکی از همین ضد حملات ، مهاجم ویتنام در حالی که با بیرانوند تک به تک شده بود با واکنش خوب او مانع از به ثمر رسیدن گل شد .

در ادامه بازی کمی پایاپای دنبال شد و همین موضوع کی روش را وادار کرد تا دست به دو تعویض بزند و احمد نورالهی و مهدی ترابی را به جای وحید امیری و مهدی طارمی به زمین بفرستد.

دقیقه ۶۹سردار آزمون در پشت محوطه جریمه با سماجتش توپ را صاحب شد و با یک شوت پای چپ زیبا دروازه ویتنام را برای بار دوم باز کرد. 

تیم ملی ایران که با همین دو گلی که وارد دروازه حریف کرده بود توانسته بود صعودش به مرحله بعد را قطعی کند، برای همین بازی آرامی را در میانه های زمین در دستور کار قرار داد. دقیقه ۸۸ آشفتگی خط دفاعی تیم ملی ایران و حمله بازیکنان ویتنام در دقایق پایانی و اشتباه غفوری و نورالهی توپ ممقعیت خطرناکی برای ویتنام بوجود آورد که به شکل خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت. این بازی در نهایت با ۳ دقیقه وقت اضافه با همان نتیجه ۲بر صفر به سود شاگردان کی روش به پایان رسید تا ایران برنده جنگ ویتنام باشد. با این پیروزی و با شش امتیاز ، تیم ملی کشورمان صعود خود به مرحله بعدی جام ملت های آسیا را قطعی کرد . روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه دیدار آخر ایران در مرحله گروهی با تیم ملی عراق برگزار خواهد شد.

                                                                        

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار