کد خبر: 941644
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
گفت وگوی "جوان آنلاین "با رئیس فدراسیون وزنه برداری
قهرمان ایرانی اهل ایل بختیار که رکورددار دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه برداری جهان است در بین نامزدهای کسب عنوان برترین وزنه بردار سال ۲۰۱۸ قرار گرفت. هر ساله فدراسیون جهانی با نظر سنجی از مخاطبانش برترین وزنه بردار را انتخاب می کند که امسال مثل سال قبل در بین ۵ کاندیدا قرار گرفته است. به غیر از مرادی ، یولی ایراوان از اندونزی، لیئو ژیائو جون از چین،  سیمون مارتیروسیان از ارمنستان، لاشا تالاخادزه از گرجستان، دیگر کاندیداهای سال ۲۰۱۸ معرفی شده اند. شهراب امسال علاوه بر کسب مدال طلای بازی های آسیایی توانست در مسابقات جهانی ترکمنستان به ۳ مدال طلا برسد و رکورد جدیدی در دسته ۹۶ کیلوگرم به ثبت برساند.مرادی سال گذشته با بیش از ۳ هزار رای در رده سوم قرار گرفت. بی شک در بین کاندیداها ،لاشا تالاخادزه، وزنه بردار گرجستانی رقیب اصلی او خواهد بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفت وگو با "جوان آنلاین "  درباره کاندیدا شدن مرادی گفت: بی تردید سهراب مرادی در حال حاضر یکی از از وزنه برداران بزرگ تاریخ ایران و جهان است .وزنه برداری که شخصیت والایی دارد و چه در بعد فنی و هم در بعد اخلاقی، الگویی کم نظیری برای تمام وزنه برداران بشمار می رود. افتخار آفرینی های او در مسابقات و عملکردش به خوبی نشان گر این موضوع است و با رکورد شکنی هایی که انجام داده ، بی شک حالا حالاها در تاریخ وزنه برداری ما و دنیا ماندگار خواهد ماند. به نظر من سهراب قطعا برترین وزنه‌بردار سال می شود.

وی افزود: هر ساله فدراسیون جهانی پس از سال نو میلادی اقدام به انتخاب برترین های وزنه برداری از طریق نظر سنجی در میان مخاطبانش می کند که سال گذشته سهراب با اختلاف کمی سوم شد. بی شک انتخاب دوباره  او درسال ۲۰۱۸  نشان از شخصیت و قدرت او در وزنه برداری است. امیدوارم  با حمایت ویژه مردم خوب کشورمان، سهراب مرادی بتواند عنوان وزنه بردار سال ۲۰۱۸ جهان را از آن خود کند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در روند اخذ رای برای انتخاب وزنه بردار سال ۲۰۱۸ جهان توسط فدراسیون بین المللی برای کاربران ایرانی مشکلی بوجود امده که ما هم اطلاع زیادی از آن نداریم . فقط گزارش هایی به ما رسیده که مشتاقان و علاقه مندان این رشته نمی توانند در این رای گیری شرکت کنند که قابل تامل است. هنوز نمی دانیم که عمدی در کار آست یا واقعا مشکل فنی است. به هر حال ما برای حل این مشکل، خیلی سریع با فدراسیون بین المللی نامه نگاری انجام داده ایم تا در صورت وجود مشکل فنی، رفع شود تا مردم عزیز کشورمان نیز به راحتی در این نظرسنجی شرکت کنند و بتوانند به گزینه مورد نظرشان رای دهند.

مرادی با اشاره به این که انتخاب مرادی به عناون برترین وزنه بردار سال ۲۰۱۸ باعث افتخار آفرینی دیگری برای کشورمان باشد اظهار داشت: از مردم  و علاقه مندان به وزنه برداری درخواست دارم تا با شرکت در این نظرسنجی که در سایت فدراسیون بین المللی قرار دارد، این امکان را فراهم کنند تا با انتخاب مرادی به عنوان برتریم وزنه بردار  کاری کنند تا بار دیگر پرچم کشورمان در جهان برافراشته شود. بی شک حمایت از سهراب به سود ورزش و  ورزش وزنه برداری خواهد بود. برای اساس فدراسیون بین المللی ، سهراب مرادی باید با چهار وزنه بردار دیگر از جمله (یولی ایراوان از اندونزی، لیئو ژیائو جون از چین، سیمون مارتیروسیان از ارمنستان و لاشا تالاخادزه از گرجستان) برای کسب این عنوان رقابت کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار