کد خبر: 941584
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
بعد از پیروزی مقتدرانه و پرگل برابر یمن در گام نخست، شاگردان کی‌روش عصر امروز ساعت ۱۴:۳۰ در دومین مصاف خود در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در ورزشگاه کریکت ابوظبی به مصاف ویتنام می‌روند.
دنيا حيدری
فوتبال آسیا پیشرفت کرده‌است و این را شگفتی‌های خلق‌شده در چند بازی دور اول جام هفدهم به خوبی ثابت می‌کند. اینکه دیگر نمی‌توان با اطمینان از حضور یک تیم در نیمه نهایی گفت و تیمی دیگر را حریفی سطح پایین خواند و دست‌کم گرفت، در غیر این صورت باید انتظار نتیجه‌ای را داشت که استرالیا در بازی با اردن تجربه کرد! همین مسئله به خوبی نشان می‌دهد که شاگردان کی‌روش برخلاف انتظار، کار چندان ساده‌ای هم برابر ویتنام ندارند؛ تیمی که انتظار می‌رفت یک تیم از پیش بازنده باشد برابر عراق، اما تا دقیقه ۹۰ از حریف سرتر بود و چه بسا اگر ضرباتش به تیر دروازه حریف اصابت نمی‌کرد و آن گل ضربه ایستگاهی دقیقه ۹۰ را روی سراسیمگی خط دفاعی و اشتباه دروازه‌بان خود دریافت نمی‌کرد، الان دومین تیم ۳ امتیازی گروه بود. کی‌روش هم با اشاره به همین مسئله تأکید می‌کند که «همیشه اینطور فکر می‌کنیم که حریف‌مان نیز می‌خواهد فوتبال بازی کند و برای همه حریفان احترام کامل قائل هستیم. ضمن اینکه بازی ویتنام برابر عراق هشداری بود که با تمرکز برابر این تیم بازی کنیم.»
اخطار کی‌روش به ملی‌پوشان
شاگردان کی‌روش، اما کاری به نتایج به دست آمده حریفان ندارند و به هر بازی به چشم فینال نگاه می‌کنند و تنها در پی برد هستند. البته ویتنام شعور تکنیکی بالاتری نسبت به یمن دارد. خصوصاً که مغز متفکر آن پار سئو کره‌ای است که نباید آن را نادیده گرفت. کی‌روش هم این را خوب می‌داند. همینطور اینکه نباید در خواب پیروزی برابر یمن خوابید. برای همین هم هست که کی‌روش در طول تمرینات بار‌ها تأکید می‌کند که اینجا هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد: «شرایط جام و تیم‌ها را نگاه کنید. اینجا اسم‌ها نیستند که فوتبال بازی می‌کنند، بلکه تیم‌ها هستند. تیمی موفق می‌شود که «تیم» باشد. بازی ترکمنستان و ژاپن را دیدید و همینطور دیدار ویتنام و عراق را. بنابراین تیم ضعیفی در اینجا وجود ندارد. باید بدانیم ما مقابل اسم‌ها فوتبال بازی نمی‌کنیم، بلکه مقابل تیم‌ها قرار می‌گیریم.»

سورپرایز‌های کی‌روش و پارک
کی‌روش که بار‌ها نشان داده علاقه‌ای به استفاده از ۱۱ بازیکن ثابت ندارد، قصد دارد تیمش را با اندکی تغییر به مصاف ویتنام بفرستد. او حالا جهانبخش را هم در اختیار دارد. همان بازیکنی که ویتنامی‌ها از او واهمه دارند و طی روز‌های گذشته بار‌ها و بار‌ها در خصوص مهار او هشدار دادند. کی‌روش در بازی با یمن از حسینی در ترکیب اصلی استفاده کرد، اما در نیمه دوم منتظری را جایگزین او کرد. ضمن اینکه سامان قدوس هم یکی دیگر از تعویضی‌ها برابر یمن بود که خوب هم کار کرد و شانس بازی برابر ویتنام را هم دارد. خصوصاً که تغییرات کی‌روش بدون شک در خط هافبک خواهد بود تا باز هم مثل همیشه ترکیب تیمش غیرقابل پیش‌بینی باشد. البته این تنها تیم ملی ایران نیست که با ترکیب و تاکتیکی متفاوت به میدان خواهد رفت و ویتنامی‌ها هم بدون شک تاکتیک خود را برابر ایران تغییر خواهند داد، اگر به دنبال کسب نتیجه‌ای جز باخت هستند. هونگ سونگ، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ویتنام با اشاره به تغییر تاکتیک پارک برای بازی با ایران می‌گوید: «ایران خیلی قوی‌تر از عراق است. پس باید اول به گل نخوردن و سپس به گل زدن فکر کرد. باید ژوان ترونگ از ترکیب اصلی ویتنام خارج شود و روی نیمکت قرار بگیرد تا جایی برای هوی هونگ یا دوک هوی باز شود و سبب سرعتی و قدرتی‌تر شدن بازی ویتنام برابر ایران باشند.» ملی‌پوش سابق ویتنام مثل خیلی دیگر از بازیکنان فعلی این تیم معتقد است که ایران تیمی قدرتمند است که مدرن بازی می‌کنند، اما شکست‌ناپذیر نیست!

امید ویتنام به خلق شگفتی
رسانه‌های ویتنامی بر این باور هستند که فوتبال یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای است و با توجه به شگفتی‌های دور نخست (شکست استرالیا به اردن و پیروزی نفسگیر ژاپن برابر ترکمنستان) ویتنام می‌تواند شگفتی‌ساز بعدی باشد و توانایی این را دارد که اتفاق غیرمنتظره‌ای را برابر ایران رقم بزند. البته به دو شرط؛ اول اینکه توجه ویژه‌ای به جهانبخش و برنامه‌ای برای مهار او داشته باشد و دوم اینکه تغییراتی درون دروازه ایجاد کند. رسانه‌های ویتنام با اشاره به گل مشابهی که تینگ بوی در جدال با مالزی پیش از این دریافت کرده‌بود، او را مقصر شکست برابر عراق می‌دانند، اما مرد کره‌ای نیمکت این تیم معتقد است که آشفتگی خط دفاع این تیم در ضربه ایستگاهی باعث باخت شده و با توجه به اینکه در هشت دیدار اخیر تغییری درون چارچوب دروازه خود نداده، بعید است که در بازی با ایران ریسک کند و بخواهد به دنگ وام لام فرصت دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار