کد خبر: 941566
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
امام جمعه موقت تهران:
نظام بودجه‌ریزی در کوتاه مدت را ضروری دانست و گفت: دستگاه مالیاتی برای آنکه عادلانه مالیات دریافت کند، نیازمند اطلاعات است و همه دستگاه‌ها باید اطلاعات را طبق قانون در اختیار نظام مالیاتی قرار دهند.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: لایحه بودجه تبیین‌کننده نقشه راه یک کشور در طول یک سال است، به طوری که بعضی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی می‌گویند بودجه سال آینده را ارائه دهید تا ما تحلیل خود را از حوزه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن کشور ارائه کنیم.
ابوترابی فرد تحول در سیاست‌های مالی، پولی و نظام بانکی کشور را ضروری دانست و گفت: اگر در سیاست‌های مالی اصلاحات ساختاری انجام نشود، در سال‌های پیش رو با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شویم. وی تصریح کرد: اگر سیاست‌های پولی اصلاح نشود، پدیده تورم از جامعه رخت بر نخواهد بست و اگر نظام بانکی اصلاح نشود رشد برای کشور چالش‌های عمده ایجاد می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران ضمن تأکید بر ضرورت تغییر در ساختار مالیاتی کشور گفت: ساختار مالیاتی کشور قابل قبول نیست، امروز صاحبنظران اظهار می‌کنند که بین ۴۰ تا ۵۰ درصد، یعنی حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان یا بیش از آن فرار مالیاتی داریم.
وی از نمایندگان مجلس خواست به طور جدی این مسئله را در دستور کار قرار دهند و در عین حال تأکید کرد: این اقدام باید بدون کمترین تعرض به حقوق افراد انجام شود تا مبادا یک ریال از یک برادر و خواهر مسلمان اضافه دریافت شود که بر خلاف موازین شرعی و قانونی، و خیانت به نظام و ملت است همانطور که فرار مالیاتی خیانت به کشور و ملت است. ابوترابی فرد، اصلاح سیاست‌های مالی را کاهش بدهی‌های دولت عنوان کرد و افزود: نمی‌شود با افزایش بدهی‌های دولت شاهد کاهش تورم باشیم. باید هزینه‌های دولت کاهش پیدا کند و درآمد‌های مشروع مالیاتی افزایش پیدا کند، تا بدهی‌ها کاهش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار