کد خبر: 941535
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
رئیس ستاد بحران کشور گفت: ۱۲۰ میلیون تن انواع مواد غذایی بویژه کشاورزی سالانه در کشور تولید می‌شود که ۳۶ میلیون تن آن به شیوه‌های مختلف هدر می‌رود که فاجعه محسوب می‌شود.
جوان‌آنلاین: اسماعیل نجار رئیس ستاد بحران کشور شامگاه پنجشنبه در دومین نشست تخصصی استانداران ادوار استان ایلام با موضوع آب و خاک اظهار داشت: استفاده بی رویه از سموم کشاورزی بویژه سموم قاچاق علاوه بر آلودگی محیط زیست در کاهش کیفیت مواد غذایی و تولیدات کشاورزی نیز موثر است.

وی با بیان اینکه مشکل آب در ایران به مدیریت منابع آبی بویژه در حوزه کشاورزی و صنعت نیاز دارد، افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای کاهش تنش مشکل آب تخصیص یافت.

نجار تاکید کرد: در اجرای طرح هایی، چون انشعابات آبیاری نوین باید تغذیه سفره‌های زیرزمینی نیز لحاظ شود و تنها راه خروج از مشکلات کنونی این است که ترمیم طبیعت را به خودش و بدون دخالت عامل انسانی واگذار کنیم تا میزان تخریب‌ها کاهش یابد.

وی در ادامه ایلام را به واسطه منابع آبی مناسب، خاک حاصلخیز، آب و هوا و اقلیم جغرافیایی مطلوب یکی از قطب‌های کشاورزی و دامپروری معرفی کرد و گفت: در استان ایلام بهتر است صنایع تبدیلی و تکمیلی به جای کارخانجات ایجاد شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار