کد خبر: 941392
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
محققان داخلی موفق به تولید ترکیبی از فلز و پلیمر با استحکام بالا و بیشترین میزان جذب انرژی در میان فوم‌های تولیدشده شدند.
سرويس دانش جوان آنلاين: محققان داخلی موفق به تولید ترکیبی از فلز و پلیمر با استحکام بالا و بیشترین میزان جذب انرژی در میان فوم‌های تولیدشده شدند. دکتر محمدجواد نیری، سرپرست تیم تحقیقاتی تولید این فوم کامپوزیتی، گفت: فوم‌های فلزی سلول بسته، دسته‌ای از مواد پیشرفته هستند که به عنوان جاذب انرژی در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارند. از جمله مزایای فوم تولیدشده در واحد علوم و تحقیقات، می‌توان به چیدمان منظم و قابل طراحی ساختار فوم، چگالی کمتر در برابر فوم‌های مشابه، استحکام و میزان جذب انرژی بالا (۴۰درصد بیشتر از فوم‌های فلزی مشابه)، عدم وابستگی خواص فوم به حفرات آن، جذب انرژی بیشتر و نسبت استحکام به وزن بالاتر اشاره کرد.

علاوه بر خواص مکانیکی بهینه در این نوع فوم، امکان طراحی ساختار فوم بر اساس ویژگی‌ها و کاربرد مورد نیاز مشتری، عدم بروز واکنش بین فلز و پلیمر، عدم‌وابستگی خواص فوم به خواص کره‌های موجود از دیگر ویژگی‌های بارز این فوم‌هاست. صنایع هوافضا، سیستم حمل‌ونقل (قطار، اتومبیل و اتوبوس‌ها) به عنوان جاذب انرژی در تصادف، محفظه‌های مقاوم در برابر تشعشع، صنایع پزشکی و ساختمانی از جمله کاربرد‌های فوم ابداعی است. همچنین به واسطه انتقال حرارت پایین‌تر نسبت به فوم‌های فلزی مشابه، این فوم عایق حرارتی مناسبی با ثبات گرمایی برتر و مقاومت مناسب در برابر آتش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر