کد خبر: 941247
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
یک این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: از مجموع ۲۱ کشور عربی آن‌هایی که برای بازگشایی سفارت خود به سوریه برمی گردند ماموریت کار کردن روی ساختار دولت این کشور را دارند تا از ایران دورش کنند.

جوان آنلاین: جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با دانشجو، در خصوص تلاش کشور‌های عرب برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب گفت: براساس تصمیم راهبردی غرب و ارتجاع منطقه و اسرائیل در قبال اخراج سوریه از اتحادیه عرب جغرافیای سیاسی در جهان به ضرر آن‌ها تمام شد. 

وی با بیان اینکه قبل از این کشور‌های عرب همگی در یک جهت قرار داشتند و پیوند‌های خود را طوری تنظیم کرده بودند که جهان عرب با غرب در یک صف باشد، گفت: از این رو اخراج سوریه از اتحادیه عرب باعث نزدیکی بیشتر لبنان، سوریه و ایران به یکدیگر شد. 

قنادباشی با اشاره به جنگ 7 ساله در سوریه گفت: از زمان شکل گیری این جنگ تابوی اتحاد کشور‌های عربی به وسیله ایران شکسته شد و صف بندی که انگلیسی سال‌ها برای به نتیجه رسیدن آن زحمت کشیده بودند از میان رفت. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه نماد اتحاد عرب و عجم را راهپیمایی اربعین دانست و تصریح کرد: از گذشته نیز پیوند ناگسستنی بین ایرانی‌ها و برخی اعراب وجود داشته که از جمله آن می‌توان به خدمات حرعاملی و شیخ بهایی  در ایران که هر دو از دانشمندان بزرگ لبنانی بودند  اشاره کرد، اما استعمار با تمام توان خود سعی در خنثی کردن این روابط داشت. 

وی صف بندی جدید ایجاد شده توسط انگلیس را صف بندی کشور‌های همراه و متحد با غرب، اسرائیل و آمریکا دانست که عمدتا حکومت‌های دیکتاتور دارند و گفت: کشور‌های مقابل آن‌ها کشور‌هایی هستند که سیستم مردمی دارند و از یک برنامه دراز مدت تبعیت می‌کنند. 

قنادباشی تصریح کرد: در شرایطی که این روز‌ها در جهان کمونیست و لیبرالیسم وجود ندارد استکبار جهانی به دنبال آن است که بر ناسیونالیسم عربی تاکید کند و آن‌ها را به واسطه داشتن ژن عرب در مقابل ایران قرار دهند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: مسئله دیگر این است که از مجموع 21 کشور عربی آن‌هایی که برای بازگشایی سفارت خود به سوریه برمی گردند ماموریت کار کردن روی ساختار دولت سوریه را دارند تا سوریه را از ایران دورکنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حتی آمریکا نیز که از سوریه خارج می‌شود به دنبال آن است که سوریه را از یک دشمن هفت ساله به یک دوست تبدیل کند و به این واسطه  به محور مقاومت لطمه یزند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
0
0
خدا کند که رژیم سوریه به ایران وفادار بماند و کاهش کمک مالی بهانه ای برایش نباشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار