کد خبر: 941229
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال
 تیم ملی فوتبال کشورمان با برتری ۵ بر صفر مقابل یمن به پیروزی پر گلی دست یافت تا استارت جانانه‌ای در جام ملت‌ها زده باشد و پایانی باشد بر حسرت ۴۳ ساله ما.

سرویس ورزشی جوان انلاین – وحید صابری : محمد پنجعلی کارشناس و کاپیتان اسبق تیم ملی در گفت وگو با " جوان آنلاین" درباره بازی ملی پوشان برابر یمن گفت: بازی خیلی خوب و روحیه بخشی بود. هر چند یمن تیمی نبود که بخواهد برای تیم ما مشکل ساز باشد اما به هر حال همیشه بازی اول سخت است حتی اگر تیم مقابل تیم خوبی نباشد.

وی در ادامه افزود: در بازی دیشب ترکیب نهایی تقریبا مشخص شد البته نمی دانم چرا قدوس روی نیمکت قرار داشت. در کل به غیر یکی دو بازیکنی که مصدوم بودند تقریبا کی روش همان ترکیب سابق خودش را دارد و نمی خواهد آن را تغییر دهد. آنچه مشخص است این که بازیکنانی که برای کی روش و تیم ملی بازی می کنند از جون و دل مایه می گذرانند. بازیکنانی که در این مسابقه به میدان رفتند به خوبی وظیفه خودشان را انجام دادند.همدلی و یکدلی بازیکنان در بازی دیشب کاملا مشهود بود. کی‌روش انگیزه خوبی برای ملی‌پوشان ایجاد کرده است انگیزه ای که دیشب بزرگترین حسن برای تیم‌ملی بشمار می رفت .

کارشناس فوتبال درباره اشاره به اینکه همچنان تیم ملی مشکلات فنی دارد اظهار داشت: به نظر من علی رغم اینکه کی روش ۸ سال است هدایت تیم ملی را دارد اما هنوز مشکلاتی دارد. مثلا ما در سمت چپ دفاع همچنان مشکل داریم البته یمن تیم نبود وگرنه یمن اگر تیم بود ما قطعا از آن جناح باید گل می خوردیم . امیدوارم آنالیزورهای تیم ملی این موضوع را به کی روش گوشزد کنند تا دیگر در بازی های بعدی مشکلی برای تیم ملی بوجود نیاید.

پنجعلی با اشاره به این که تیم ملی تا مرحله یک چهارم نهایی راحت صعود خواهد کرد خاطر نشان کرد: بازی با یمن به نوعی بازی تدرکاتی بود و نباید خیلی دل خوش به این برد پر گل بود ، ویتنام هم در بازی بعدی نمی تواند مشکل ساز شود و شاید کمی عراق بتواند جلوی مان محکم تر بازی کند البته هر چند نمی‌توان فوتبال را پیش بینی کرد اما با توجه به قدرت بازیکنان‌مان، ویتنام را هم می‌بریم. در کل معتقدم تا مرحله یک چهارم نهایی مشکلی نخواهیم داشت و عیار تیم بعد مشخض خواهد شد. بالاخره الان همه انتظار دارند بعد از ۴۳ سال طلسم شکسته شود و تیم ملی قهرمان شود. بچه های ما هر کدوم پتانسیل خوبی در بازی ها دارند و می توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. امیدوارم نتایجی کسب شود که باعث خوشحالی و دل شاد کردن مردم شود.

وی درباره مشکلات نتایج سایر تیم ها اظهار داشت: همان طور که گفتم بازی اول در چنین سطحی خیلی سخت است . معمولا نباید بازی اول را ملاک قرار داد چون فکر می‌کنم در ادامه بازی ها ، بازی به بازی بهتر می‌شود. چه کسی تصور می کرد هند بتواند ۴ گل به تایلند بزند. هندی‌ها در این بازی عملکرد درخشانی داشتند و با انجام بازی منظم و پاسکاری‌های کم‌نقص تایلند را مقهور خود کردند و بازی قدرتمندانه‌ای را از خود به نمایش گذاشتند یا کره جنوبی نمایش خوبی برابر فلیپین نداشت و به زود توانست این تیم ۲ بر یک شکست دهد یا چین .همه بازی ها نشان می دهد که بازی اول را نمی توان خیلی ملاک قرار داد.

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره حواشی کی روش و برانکو هم گفت: من واقعا متعجبم چرا کی روش وبرانکو در این شرایط دست از لج بازی بر نمی دارند. الان موضوع ما کی روش و برانک نیست الان منافع ملی وسط است . متاسفانه مسئولان ورزشی ما ساکت هستند و این حواشی به بازی های جام ملت ها کشیده شده واقعا تا کی می خواهند این دو نفر مسائل شخصی شان را ادامه دهند. تیم ملی در حالی که باید با آرامش و بدون استرس کارش را ادامه دهد فقط درگیر دو مربی خارجی است و دود آن قطعا به تیم ملی ایران بر می گردد.فوتبال ما این همه هزینه نکرده که بخواهد شاهد این حواشی و لج بازی ها باشد .بالاخره یکی باید این دو نفر را متوجه کند که ما در چه موقعیتی هستیم .در حال حاضر نه برانکو نه کی روش مهم نیستند و فقط منافع ملی باید در نظر گرفته شوند الان همه منتظر قهرمانی هستند اما از اولین بازی می بینیم که کی روش همچنان مثل مربیان آماتور درگیر پرداختن به حواشی است. حواشی که اگر ادامه پیدا کند به ضرر تیم ملی خواهد بود و آن موقع افسوس خوردن دردی را دوا نمی کند. امیدوارم مسئولان ما که الان همراه تیم هستند این مورد را پیگیری و اجازه نکردند که ادامه دار شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار