جوان‌آنلاین: اداره مهاجرت تایلند اعلام کرد که یک دختر تبعه عربستان که از ترس جان خود در فرودگاه بانکوک درخواست پناهندگی کرده ، به زور به کشورش بازگردانده نمی شود. این دختر عربستانی روزگذشته در فرودگاه بانکوک پس از مخالفت با بازگشت به کشورش خواستار کمک نهادهای حقوق بشری برای نجات جان خود شد.

پوکت نیوز به نقل از مسئولان اداره مهاجرت تایلند روز دوشنبه گزارش داد وی ساعاتی پیش با حضور نمایندگان دفتر پناهندگان سازمان ملل از فرودگاه بانکوک خارج شد.

'رهف محمد القنون' دختر 18 ساله یکی از مقام های عربستان پس از ورود به فرودگاه بانکوک اعلام کرد که از ترس از دست دادن جانش توسط عوامل آل سعود به این خاطر که تن به ازدواج اجباری نداده است فرار و درخواست پناهندگی کرده است.

مقام های اداره مهاجرت تایلند به شبکه های خبری این کشور اعلام کردند که سفارت عربستان در این کشور خواستار بازگشت این دختر به نزد خانواده اش در کویت است.

وی از بازگشت به کشورش در روز گذشته امتناع کرد و خود را اتاقش در هتل فرودگاه رساند و تصاویر و داستان خود را درفضای مجازی مطرح ساخت. این دختر عربستانی با انتشار ویدئو و پیام هایی درشبکه های اجتماعی خواستار کمک سازمان های حقوق بشری به وی شده است.

این تبعه عربستان در گفت وگو با رویترز اعلام کرد که خانواده و افراد سفارت عربستان در کویت منتظر هستند تا در بازگشت او را تحویل بگیرند که وی مطمئن است در این صورت دیگر زنده نخواهد ماند.

وی گفت که زندگی اش در خطر بوده و به همین دلیل فرار کرده و حتی ممکن است اعضای خانواده اش نیز اقدام به قتل وی کنند. رویترز گزارش داد دیده بان حقوق بشر با مقام های استرالیا درحال گفت وگوست زیرا این تبعه عربستان تقاضای پناهندگی از از این کشور کرده و این سازمان درتلاش است تا وی را به یکی از شهرهای این کشور اعزام کند.

بر اساس این گزارش ،یکی از مسئولان اداره مهاجرت تایلند گفته است که تایلند فعلا با ماندن وی در این کشور تا تعیین تکلیف نهایی اش موافقت کرده است و وی را به زور مجبوربه بازگشت نخواهد کرد.

دیده بان حقوق بشر روز گذشته از مقام های مهاجرت تایلند خواسته بودنهد تا به وی اجازه دهند تا درخواست پناهندگی خود را به دفتر پناهندگان سازمان ملل در تایلند تسلیم کند.

مایکل پیچ معاون سازمان دیده بان حقوق بشر در حوزه خاورمیانه دراین زمینه گفت: 'زنان سعودی با محرومیت از آزادی با آسیب های جدی اجتماعی ازجمله اعمال خشونت روبه رو هستند. وی خواستار توقیف فوری این زن عربستانی در فرودگاه بانکوک و جلوگیری از بازگشت وی به منظور جلوگیری از تهدیدات احتمالی مطرح شده در عربستان شده بود.

درخواست پناهندگی این زن عربستانی در حالی صورت می گیرد که طبق گزارش رسانه های آسیایی ، بسیاری از فعالان مدنی و مخالفان آل سعود در زندان های این کشور تحت شکنجه های مخوف قرار می گیرند.

جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در دوم اکتبر(10مهر) پس از مراجعه به کنسولگری کشور خود در ترکیه ناپدید شد. بررسی های پلیس ترکیه خبر از قتل و تکه تکه شدن جسد وی می داد.