کد خبر: 941203
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان البرز خبرداد
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان البرز از جمع آوری تعداد 779 فقره انشعاب غیرمجاز با اقطار 1/2 اینچ با کاربری باغچه و ویلایی در روستاهای استان از اول سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تلاش این شرکت بر جمع‌آوری همه انشعابات غیر مجاز می باشد.

مهندس عبدالحسین حسن زاده با اشاره به تاکید بر لزوم برخورد جدی با کسانی که به صورت غیرمجاز از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند و ایجاد زمینه ‌سازی جهت انشعاب مجاز خاطر نشان کرد: در واقع کسانی‌که از انشعابات غیر مجاز استفاده می کنند، علاوه بر تجاوز به حقوق شهروندی با استفاده بی رویه و عدم پرداخت آب بهاء احتمال قطعی آب و افت فشار را برای مشترکین روستاها بوجود می آورند.

وی افزود: به همین منظور شرکت آبفار استان البرز با همکاری و تلاش دادگستری و نیروی انتظامی شهرستانها ، اقدام به جمع‌آوری این نوع انشعابات به خصوص باغچه و ویلاها نموده است.

حسن زاده در ادامه گفت : با بیان اینکه استفاده از انشعابات غیر مجاز، رفتاری ناهنجار، تجاوز به شبکه و کاری غیر عرفی محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد گفت: این شرکت با توجه به تبعاتی که انشعابات غیر مجاز بخصوص کاربریهای مذکوردارد، ابتدا اقدام به قطع انشعاب نموده و شخص خاطی مورد پیگیر قانون قرار گرفته و به مراجع قضائی معرفی می گردد.

این مسئول : با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز دارای استاندارد و اصولی نیستند اعلام داشت: مهمترین پیامدهای نصب غیر اصولی این انشعابات، ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع، تخریب شبکه آبرسانی، احتمال ایجاد آلودگی و نشت آن به شبکه در هنگام نصب انشعاب و هدر رفت آب به علت استفاده از اتصالات و لوله های غیر استاندارد می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار