کد خبر: 941129
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹
بسیج دانشجویی 6 دانشگاه علوم‌پزشکی بیانیه داد
بسیج شش دانشگاه علوم‌پزشکی در واکنش به استعفای وزیر بهداشت طی بیانیه‌ای اعلام کردند که دوران بازی‌های رسانه‌ای و گروکشی‌های سیاسی به نام حفاظت از سلامت مردم تمام شده است!
حسین اعلایی
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی بقیه‌الله، علوم پزشکی ایران، علوم بهزیستی و توانبخشی تهران و علوم پزشکی آزاد در واکنش به استعفای وزیر بهداشت طی بیانیه‌ای واکنش نشان دادند: «در دوره شش ساله ریاست دکتر قاضی‌زاده، متخصص چشم‌پزشکی، بسیج دانشجویی در برهه‌های مختلف و دلسوزانه خطرات نزدیک‌بینی‌هایشان به خصوص در طرح تحول سلامت را به ایشان گوشزد کرد، اما هر بار با شماتت و برخورد‌های زننده و طفره رفتن از پاسخگویی توسط این وزارتخانه مواجه شد.»

پاسخگوی بحران باشند

به دلیل تعارض منافع به وجود آمده طی دوره مدیریت ایشان بخش عظیمی از منابع دولت و بیمه‌های درمان صرف افزایش سه برابری دریافتی پزشکان شد. در حالی که بسیج دانشجویی پیش از انتخاب وزیر بهداشت دولت یازدهم، نسبت به حضور ذی‌نفعان بخش خصوصی در مناصب حاکمیتی به دولت منتخب و نمایندگان مردم هشدار داده بود. در بیانیه این نهاد‌های دانشجویی آمده است: «نمایندگان مردم در مجلس نباید اجازه دهند که این طرز مدیریت توأم با تعارض منافع و وابسته به نفت که منجر به انتفاع پزشکان از بیت‌المال طی چند سال اخیر شده است، ادامه پیدا کند و مدیران، بدون پاسخگویی در مورد نحوه هزینه‌کرد بیت‌المال و پول مردم از سمت خود استعفا دهند. وزیر بهداشت و مجموعه مدیران این وزارتخانه باید پاسخگوی بحران کنونی نظام سلامت باشند.»

تفکر اشرافی و پول‌پاشی

دانشجویان بسیجی در واکنش به اظهارات برخی مسئولان و نمایندگان که خواهان بازگشت وزیر مستعفی بهداشت بودند، اعلام کردند: «باید گفت که دیگر دوران بازی‌های رسانه‌ای و گروکشی‌های سیاسی به کام عده‌ای خاص و به نام حفاظت از سلامت مردم تمام شده است! دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی باید پاسخگوی عملکرد شش ساله خود باشد! ایشان درحالی از کمبود منابع سخن می‌گویند که طبق آمار‌ها اعتبارات نظام سلامت در این چند سال بیش از ۲۵۰ درصد افزایش داشته است!»

این بیانیه با بیان اینکه آقای دکتر قاضی‌زاده بالاخره بعد از شش سال به این نتیجه رسیده است که صلاحیت سکانداری نظام سلامت کشور را ندارد کمی دیر است! تصریح کرده است: «مدیریت نفتی ایشان مبتنی بر تزریق منابع بیت‌المال و بیمه‌ها ضربه‌هایی بر پیکره نظام سلامت زده است که باید پاسخگوی آن باشد. دوران مدیریت نفتی تمام شده است. حالا که فروش نفت تحریم شده و دیگر پولی برای تزریق به چاه ویل سلامت ندارند کنار کشیده‌اند؟ مدیریت کشور در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم از این طرز تفکر اشرافی و پول‌پاشی برنمی‌آید! حال که پس از شش سال تلاش برای منتقل کردن منابع بیمه‌های درمان به وزارت بهداشت و در دست گرفتن تمام منابع مالی نظام سلامت کشور از این مهم باز ماندند و نتوانستند کاستی‌های طرح تحول را مستقیم و غیرمستقیم از جیب مردم پر کند کنار کشیده‌اند؟»

واکنش عصبی نسبت به دانشجویان

این نهاد‌های دانشجویی در نهایت اعلام کردند: «ما از سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی به جد مطالبه می‌کنیم که این مسئله را رها نکنند. وقتی مسئله تعارض منافع گوشزد می‌شود و در انتها خود وزیر می‌گوید که چشم‌پزشک هستند و حرفه‌شان سیاست نیست، یعنی باید بیش از این در انتخاب‌ها و اعتماد‌ها دقت شود!» حدود دو ماه قبل هم در یک جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی‌شاپور، مواضع اعضای این انجمن را که درددل منصفانه توده‌های رنج کشیده مردم در شرایط سخت کنونی بود بیان کرد، اما با واکنش شدید و عصبی وزیر بهداشت مواجه شد. آن ماجرا هم موجب شد تا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به قاضی‌زاده هاشمی بیانیه‌ای صادر و انتقاد‌های زیادی را متوجه این وزیر کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر