کد خبر: 941125
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
تقویت ۱۰۴۷ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران روز گذشته بر مبنای استراتژی کوتاه‌مدت به حرکت در گروه بانکی، پالایشی، فلزی، پتروشیمی و خودرویی پرداختند به طوری که حجم معاملات سهام و اوراق مالی قابل معامله در بورس تهران به ۲ میلیارد ورقه رسید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: معامله‌گران بورس تهران روز گذشته بر مبنای استراتژی کوتاه‌مدت به حرکت در گروه بانکی، پالایشی، فلزی، پتروشیمی و خودرویی پرداختند به طوری که حجم معاملات سهام و اوراق مالی قابل معامله در بورس تهران به ۲ میلیارد ورقه رسید.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دوشنبه (۱۷ دی ماه ۹۷) با افزایش ۱۰۴۷ واحدی به رقم ۱۶۲ هزار و ۳۲۳ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن، اما با افزایش ۱۸۱ واحدی عدد ۲۸ هزار و ۱۰۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۱۱۹۷ واحدی به رقم ۱۷۷ هزار و ۱۶۸ واحد دست یافت.
شاخص بازار اول، اما در حالی با افزایش ۸۵۰ واحدی به رقم ۱۱۹ هزار و ۷۵۷ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۷۰۶ واحدی، عدد ۳۲۲ هزار و ۵۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

دیروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش ۲۶ واحدی روی رقم یک هزار و ۹۰۹ واحد نشست.
بر اساس این گزارش، دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۱۹۱ واحد و پتروشیمی پارس با ۱۸۶ واحد و پالایش نفت بندرعباس با ۱۶۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۷ واحد، پتروشیمی جم با ۱۱۱ واحد و بانک صادرات ایران با ۵۹ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۹۳ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد و ۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۶۱ هزار و ۵۰۴ نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات دیروز نماد معاملاتی شرکت‌های توکارنگ فولاد سپاهان، فیبر ایران، ریل‌پرداز سیر، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، الحاوی، شیشه قزوین و کی‌بی‌سی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، پتروشیمی فجر، پتروشیمی مبین، نورد و لوله اهواز، بین‌المللی محصولات پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه فن‌آوا متوقف شدند.
دیروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۲ میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد.

در میان صندوق‌ها نیز صندوق درآمد ثابت امین یکم با ابطال ۱۶ میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش یک میلیارد تومان و انتقال به کد‌های درون‌گروهی مدیر این صندوق مواجه شد.
همچنین کمتر از ۲۵ میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.
در سرمایه‌گذاری غدیر نیز ۳۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان به کد‌های درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش، روز گذشته بازار سهام در حالی شاهد تکاپوی سهامداران حرفه‌ای برای جابه‌جایی از گروه بانک‌ها به سمت گروه پالایشی‌ها، فلزات اساسی، پتروشیمی و تک‌سهم‌های خودرویی بود که به نظر می‌رسید بازار همچنان بر مبنای استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری، نوسان‌گیری را تنها استراتژی خود با توجه به رفتار حقوقی‌ها با صندوق‌های حامی بازار می‌داند.
در این بین، همچنان تک‌سهم‌ها از جمله در گروه دارویی و غذایی برای معامله‌گران خودنمایی می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار