کد خبر: 941113
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
بنياد مستضعفان همزمان در 3 منطقه حضور دارد
طرح هاي محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان‌های دیگر فقط در یک نقطه اجرا می‌شود ولی در سیستان و بلوچستان به‌دلیل پهناور بودن و اینکه محرومیت نقاط استان بسیار زیاد است در سه نقطه اجرا می‌شود.

محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در حاشیه نشست بررسی مسائل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و دیگر مسئولان در زاهدان برگزار شد، با عنوان کردن مطلب فوق گفت: شعار ما کار با مردم برای مردم و با جهت‌گیری معیشت پایدار است.

وي افزود: کشور با ساخت پروژه‌های بزرگ آن طوری که لازمه آبادانی است آباد نمی‌شود چون این لازمه توسعه کشور است ولی آبادانی زمانی حاصل می‌شود که مردم باشند و مغزها و دست‌های آنها فعال شود.

وی همچنین با اشاره به قلعه‌گنج از توابع شهرستان کرمان که به‌عنوان پایلوت فعالیت‌های بنیاد علوی در طرح پیشرفت و آبادانی انتخاب شده بود گفت: با شناخت مزیت‌های منطقه و توانمندسازی مردم توسط مشاور و با تشکیل گروه‌های توسعه روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه طرح محرومیت‌زدایی را آغاز کردیم که بسیار موفق عمل شده است.

سعیدی‌کیا به مناطق محرومی که در کل کشور با طرق علمی جهت این طرح انتخاب شده اشاره داشت و عنوان کرد: شهرستان لنده در کهگیلویه و بویراحمد, چالدران در آذربایجان غربی, مانه و سملقان در خراسان شمالی, ملکشاهی در ایلام, گرمی در استان اردبیل و زهک در شمال استان سیستان و بلوچستان از جمله مناطقی بود که طرح پیشرفت و آبادانی با کمک بنیاد علوی در آن‌ها آغاز شده که امروز در قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان نیز طرح محرومیت‌زدایی را آغاز کردیم.

وی ضمن یادآوری پهناور بودن استان, با تصریح به عنایت و توجه دولتمردان و مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر توسعه این استان افزود: این طرح در استان‌های دیگر فقط در یک نقطه اجرا می‌شود ولی در سیستان و بلوچستان به‌دلیل پهناور بودن و اینکه محرومیت نقاط محروم استان بسیار زیاد است در سه نقطه اجرا می‌شود که این طرح در شهرستان زهک در حال انجام است و قصرقند امروز آغاز شده و تا سال آینده شهرستان دلگان نیز شامل این طرح می‌شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور همچنین درباره وام‌های یارانه‌دار جهت اشتغال مردم استان عنوان داشت: وام‌های یارانه‌دار جهت مشاغل خرد و خانگی, صنایع تبدیلی, گلخانه, محصولات خرما و دیگر طرح‌ها با یارانه دولت (پنج درصد بنیاد علوی و پنج درصد معاونت توسعه روستایی) با سود 8 درصد در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی همچنین بیان کرد: 2700 مورد این طرح‌ها در سطح کشور تصویب شده, 2400 مورد پرداخت شده و 1400 مورد نیز به بهره‌برداری رسیده که برای مناطق زهک و قصرقند علاوه بر سهمیه استان که 25 میلیارد تومان وام یارانه‌دار توسط بانک سینا پیش‌بینی شده 15 میلیارد تومان نیز مازاد در نظر گرفته‌ایم که سال آینده از طریق بانک سینا پرداخت خواهد شد و این فرصت بسیار خوبی جهت اشتغال پایدار و حذف محرومیت از این مناطق می‌باشد.

سعیدی‌کیا در مورد طرح‌هایی که می‌توانند وام دریافت کنند تصریح کرد: مردم جهت استفاده از این وام‌ها در همه زمینه‌ها می‌توانند فعالیت داشته باشند از جمله به مشاغل خرد خانگی, دام, کشاورزی, گیاهان دارویی, چرخ‌های بافندگی و خیاطی و طرح‌های نیمه‌کاره این وام سرمایه در گردش تعلق می‌گیرد و در زمینه تضمین, تسهیلات فراهم کرده‌ایم ولی از تضمین کوتاه نمی‌آییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار