کد خبر: 941100
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که دلیل تاخیر در تحویل برخی خودروهای پیش‌فروش شده، مشکلات تامین قطعات ناشی از تحریم‌ها بوده است، اما خریداران نگران نباشند و به زودی خودروها به آنها تحویل‌ داده خواهد شد.

جوان آنلاین: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد که دلیل تاخیر در تحویل برخی خودروهای پیش‌فروش شده، مشکلات تامین قطعات ناشی از تحریم‌ها بوده است، اما خریداران نگران نباشند و به زودی خودروها به آنها تحویل‌ داده خواهد شد.

هاشم یکه‌زارع در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران اظهار کرد: در این نمایشگاه قطعاتی که در کشور به خودکفایی نرسیده‌اند را به نمایش گذاشتیم تا قطعه‌سازان ببینند و قطعاتی که تنها یک سازنده برای آن در کشور وجود دارد را نیز عرضه کرده‌ایم، اما پس از اینکه شرکت پژوی فرانسه، ایران را ترک کرد تمهیداتی اندیشیده شد که همان کاری را که روی پژوی ۲۰۷ و ۲۰۶ انجام دادیم روی ۳۰۱ نیز همین اتفاق بیفتد و برهمین اساس قطعات را به نمایش گذاشتیم تا به خودکفایی برسیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود پرداخت وجه هنوز برخی خریداران خودروهایی که پیش خرید کرده‌اند را تحویل نگرفته‌اند، گفت: مشکلاتی باعث تاخیر در تحویل خودروها شد و خریداران در این زمینه نگران نباشند و بدانند که محصولات مورد درخواست آنها با قدری تاخیر به دستشان خواهد رسید.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: پیش‌فروش‌هایی که در سایت ایران خودرو انجام شد با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته و خودروهایی که مردم در گذشته ثبت‌نام کرده‌اند به آنها تحویل داده خواهد شد.

یکه‌زارع همچنین درباره‌ وضعیت قیمت خودرو و این‌که چرا قیمت‌های جدید اعلام نمی‌شود گفت: درباره قیمت از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و متولیان آن باید سوال کرد، اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو انتظار داریم تا قیمت خودرو هم اصلاح شود، اما این ابلاغ باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شود.

وی اعلام کرد: با اصلاح قیمت‌ها همه مشکلات خودروسازان حل نمی‌شود، چرا که تحریمی از سوی آمریکا به صورت هدف‌دار اتفاق افتاده است، بنابراین باید در کنار اصلاح قیمت‌ها برای حل مشکلات این صنعت تدابیر دیگری هم اندیشیده شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: خودروسازان همواره دوست دارند محصولات‌شان با قیمت مناسب به دست مردم برسد و توان خرید مردم هم در نظر گرفته شود، اما با افزایش قیمت‌هایی که روی مواد اولیه و قطعات اعمال شده است، سعی خواهیم کرد تا محصولات پرتیراژ درصد کمتری افزایش قیمت پیدا کند تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

به گزارش خبرآنلاین، یکه‌زارع در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سناریوی افزایش قیمت پلکانی خودرو را قبول دارید که هم فشار کمتری به مردم بیاید و هم خودروسازان مشتریانشان را از دست ندهند، اظهار کرد: طرح افزایش پلکانی قیمت حتما باید انجام شود و اینگونه نیست که یک شبه بتوانیم قیمت‌ها را افزایش دهیم، چرا که به عنوان خودروساز متعهدیم تا محصولاتی که مردم پیش خرید کرده‌اند را با درصد کمی تغییر قیمت به آنها تحویل دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار