کد خبر: 941073
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
وزیر دفاع گفت: مذاکره ایران و طالبان از روی خیرخواهی با هماهنگی دولت افغانستان به منظور بازگشت صلح و ثبات به این کشور است که به عنوان یک راهکار دنبال می‌شود.
جوان آنلاین:‌ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا و در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش ایران در تامین نظم و امنیت منطقه غرب آسیا، گفت: یکی از مهمترین مسایل روز دنیا امنیت در غرب آسیا است زیرا این منطقه از زمانی که پای غربی ها به این منطقه باز شد و دخالت های آنان آغاز شد با ناامنی مستمری مواجه بوده است.

وی با بابیان اینکه در طول چند سال گذشته این منطقه یکی از خون بارترین دوران خود را سپری کرده و ملت های غرب آسیا با مشکلات شدیدی مواجه بوده اند، اظهارداشت: در این بین، جمهوری اسلامی به شکلی کاملا صمیمانه و برادرانه نقش آفرینی کرد و به کمک ملت ها و همسایگان شتافته است.

وزیر دفاع گفت: هرزمان و هرجا که امنیت در منطقه به خطر افتاد، جمهوری اسلامی حضور پیدا کرد، چراکه معتقدیم امنیت در منطقه پیوسته است و اگر از آن مراقبت نشود نا امنی به تمام منطقه سرایت خواهد کرد.

امیر حاتمی اظهار داشت: ایران برای بازگشت امنیت و آرامش به منطقه اقداماتی انجام داده که آخرین نمونه آن مقابله با تروریسم به ویژه داعش است که بخش بزرگی از منطقه را در تصرف خود داشتند.

وی با بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با کمک کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق توانست شر داعش را از منطقه کم کند، تاکید کرد: غربی ها هرجایی که حضور پیدا کردند بی ثباتی، ناامنی و استمرار مشکلات را همراه خود آوردند.

وزیر دفاع در پایان  درباره مذاکره ایران با طالبان، گفت: مذاکره ایران و طالبان از روی خیرخواهی با هماهنگی دولت افغانستان به منظور بازگشت صلح و ثبات به این کشور است که به عنوان یک راهکار دنبال می‌ شود.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار