کد خبر: 940995
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
در حالی در دومین بازی دیروز جام ملت‌ها، هند با خلق شگفتی تایلند را ۴ بر یک شکست داد که کارلوس کی روش که ایران را مقابل یمن امروز به میدان می‌فرستد، کی‌روش در نشست خبری قبل از بازی امروز می‌گوید صبرش برای بازی امروز و خوشحالی هواداران لبریز شده است.
جام ملت‌های آسیا با شگفتی آغاز شده، از شکست استرالیا تا برد پرگل هند مقابل تایلند و البته تساوی میزبان در افتتاحیه، همه این‌ها سبب شده کارلوس کی‌روش که امروز تیمش را مقابل یمن در اولین بازی به میدان می‌فرستد، محتاط‌تر از همیشه حرف بزند. او که در هفته‌های اخیر برابر انتظارات هواداران فوتبال برای قهرمانی تنها به این نکته بسنده کرده که تمام تمرکزش روی بازی با یمن است، می‌گوید این نتایج یک هشدار برای ما است: «همیشه این برای ما یک هشدار است و با دیدن این بازی‌ها متوجه می‌شویم هیچ تیمی کارت اعتباری برای پیروزی ندارد. ما نقاط قوت و ضعف‌مان را می‌دانیم و خبر داریم مربی یمن در آلمان کار کرده و مربی خوبی است. آن‌ها بازیکنان خوبی مثل القاضی و الصاصی دارند، ولی مأموریت اصلی ما این است که پل‌هایی از امید ایجاد کنیم نه
پل‌هایی از ترس.»
با وجود چنین شرایطی کی روش وعده می‌دهد شاگردانش برای خوشحالی هواداران تلاش کنند: «پس تلاش می‌کنیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم و آنقدر هیجان وجود دارد که حتی من نمی‌توانم اینقدر صبر کنم که بازی امروز شروع شود. تمام تمرکز ما بازی با یمن است و روی چیز دیگری تمرکز نداریم. البته ما هزار درصد تلاش می‌کنیم که روی بازی تمرکز داشته باشیم و امیدوارم استحقاق برد در بازی با یمن را داشته باشیم.»
سرمربی پرتغالی تیم ملی یک پیام ویژه هم به هواداران فوتبال ایران دارد: «پیام من ساده است، قبلاً هم به بازیکنانم گفته‌ام که وقتی بازی تمام می‌شود باید با سرِ بلند زمین را ترک کنید. آن‌ها باید باعث سربلندی مردم شوند، فوتبال را به عنوان یک سرگرمی بازی می‌کنیم پس وظیفه بازیکنان این است که به فکر شاد کردن مردم کشورشان باشند. به خصوص وقتی که اتفاقاتی خارج از فوتبال هم می‌افتد این وظیفه بازیکنان است که مسئولیت‌پذیر باشند. فیفا می‌گوید خانواده بین‌المللی فوتبال باید با هم باشند و بازیکنان باید این شادی و ایجاد اتحاد را در خانواده ایجاد کنند.» کی روش البته در پایان حرف هایش همچنان بر خلاف نظر کارشناسان، ایران را مدعی اصلی قهرمانی نمی‌داند: «مطمئناً مدعیان اصلی این مسابقات ژاپن و کره هستند که در ۴۰ سال قبل سرمایه‌گذاری‌های زیادی در تیم‌های پایه انجام دادند. آن‌ها از نظر تاریخی در کنار استرالیا مدعیان اصلی هستند. البته ۲۱ تیم دیگر با این رؤیا که بتوانند فوتبال خوبی ارائه کنند و خود را به آن خانواده طلایی نزدیک کنند تلاش می‌کنند. تیم‌هایی مثل ایران، چین، قطر، ازبکستان چنین شرایطی دارند.»

هندی‌ها با قدرت جام ملت‌ها را شروع کردند
همچنین در ادامه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا و در یک بازی از گروه A، تیم هند به مصاف تایلند رفت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد. گل‌های این بازی را چتری ۲۶ و ۴۷ دو گل، تاپا ۶۸ و لالپخلوئا ۸۰ برای هند به ثمر رساندند و تک گل تایلند توسط دانگدا در دقیقه ۳۳ زده شد. هندی‌ها در این بازی عملکرد درخشانی داشتند و با انجام بازی منظم و پاسکاری‌های کم‌نقص تایلند را مقهور خود کردند و بازی قدرتمندانه‌ای را از خود به نمایش گذاشتند. کشور هفتادو دو ملت با این برد در صدر گروه A. ایستاد. در این گروه امارات و بحرین به تساوی یک - یک رسیده
بودند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار