کد خبر: 940904
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
گفت وگوی "جوان آنلاین " با مربی تیم می تکواندو
مسابقات آزاد کشوری جوانان و بزرگسالان مردان که از روز چهارشنبه ۱۲ دی‌ماه با حضور ۷۶۳ تکواندوکار در خانه تکواندو آغاز شده بود روز گذشته به پایان رسید و ۳۲ هوگوپوش موفق شدند به اردوی تیم‌ ‌ملی راه پیدا کنند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: علی محمد بسحاق مربی تیم‌ملی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره مسابقات انتخابی گفت: این دوره از رقابت‌ها با عنوان آزاد کشوری (مسابقات ورود به اردوی تیم‌ملی) به مدت چهار روز برگزار شد که تکواندوکاران 8 وزن به روی «شیاپچانگ» رفتند و با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این دوره با توجه به ثبت نام ۷۶۳ تکواندوکار برای ورود به اردوی تیم‌ملی یکی از بزرگترین میدان‌های انتخابی در طول چند سال اخیر را شاهد بودیم.
وی در ادامه افزود: در این دوره ماراتنی جذاب و دیدنی را در خانه تکواندو برای تشکیل یک تیم ملی جدید و قدرتمند مشاهده کردیم؛ کادرفنی تیم‌ملی فقط به ۵ تکواندوکار اجازه داده در این رقابت‌ها شرکت نکنند و سایر مدعیان حتی مدال آوران بازی‌های آسیایی برای رسیدن به اردوی تیم ملی با هم مبارزه کردند تا گامی بلند و موثر برای انتخاب بهترین‌ها بوده باشد. جوانان مستعد و با آتیه ای در این مسابقات حضور داشتند که با علاقه، انگیزه بالا و جسورانه مبارزه کردند که این مهم نوید بخش آینده‌ای روشن برای تکواندو کشورمان است .
مربی تیم ملی در ادامه خاطر نشان کرد: این رقابت‌ها بسیار خوب و ایده آل برگزار شد؛ جوانان زیادی در این دوره شرکت کرده بودند و برخی از ستاره‌ها در همان ابتدا حذف شدند؛ ما در این چند روز، توانایی بچه‌ها را به خوبی شناختیم و نیروهای جوانی نیز توانستند به مراحل بالاتر صعود کنند.
بسحاق با اشاره به حذف برخی ستاره ها در این دوره از مسابقات اظهار داشت: در وزن ۶۳- کیلوگرم ۱۳۸ تکواندوکار حضور داشتند که فرزان عاشورزاده تکواندوکار ملی‌پوش و عنوان دار کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی برابر مبین میرزایی از چهارمحال بختیاری با نتیجه 28 بر 26 نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. در وزن 68- کیلوگرم امیرمحمد بخشی دارنده نشان طلای نوجوانان جهان و نقره بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مرحله یک هشتم در حالی که برابر اسماعیل مردانی از اصفهان با ۱۲ امتیاز پیش بود آسیب دید و از دور رقابت‌ها کنار رفت. سینا بهرامی نیز بازنده میدان را ترک کرد تا شگفتی های این وزن کامل شود.
مربی تیم‌ملی اینطور ادامه داد: هدف و ملاک اصلی مسابقات انتخابی برای این بود که بهترین ها به تیم ملی راه پیدا کنند. این مسابقات مرحله اول انتخابی بود و پیش از آن اعلام کرده بودیم که ملاک حضور در تیم ملی این مسابقات انتخابی است و در صورت غیبت غیر موجه ما نمی توانیم کاری برای تکواندوکاری انجام دهیم. در واقع ما از قبل این موضوع را مطرح کرده بودیم و قرار بود افرادی به تیم ملی راه پیدا کنند که بتوانند در این دوره جواز حضور در تیم ملی را کسب نمایند. ما قدرت این ریسک را داریم که به جوانان با آتیه اعتماد کرده و فرصت این ابراز شایستگی را بدهیم؛ مطمئن هستم پاسخ لازم از این اعتماد خواهیم گرفت.
وی با اشاره به اینکه نفرات برتر در یک فضای عادلانه و خالی از تبعیض انتخاب شدند افزود: عملکرد کادرفنی در یک‌سال اخیر مبتنی بر شایسته سالاری می‌باشد و خط بطلانی بر حرف و حدیث‌های مختلف در مورد تبعیض و حواشی این انتخابی ها است؛ مدعیان حضور در ترکیب تیم‌ملی در شرایطی یکسان رقابت کردند. مسابقات آزاد کشوری جوانان و بزرگسالان مردان روز گذشته به پایان رسید و ۳۲ هوگوپوش موفق شدند به اردوی تیم‌‌ملی راه پیدا کنند. اردوی از ۲۹ دی ماه آغاز می شود و همان روز هم برای تست آمادگی جسمانی به کمیته ملی المپیک می‌رویم و براساس نتایج این تست تمرینات را برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا، جام ریاست فدراسیون جهانی و جام فجر آغاز می‌کنیم.
مربی تیم‌ملی در رابطه با تغییر وزن احتمالی برخی تکواندوکاران هم گفت: برای انتخاب ترکیب نهایی تیم ملی یک برنامه کلی داریم ولی باید اردوها تشکیل شده و شرایط تکواندوکاران را بررسی کنیم. ما باید شرایط نفرات خود را به لحاظ رنکینگ جهانی بررسی کرده و در نهایت به تکواندوکاران اعلام کنیم که اگر در وزن خاصی مبارزه کنند برای او بهتر است و با همفکری اعضای تیم و کادر فنی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت.
وی در خصوص اهداف تیم‌ملی تکواندو در مسابقات جهانی سال آینده خاطر نشان کرد: قطعاً کار سختی در پیش رو خواهیم داشت؛ در حال حاضر چهار ماه برای مسابقات جهانی زمان داشته و چند مسابقه تدارکاتی را نیز پیش رو داریم. سه مسابقه تدارکاتی ما در ایران و کیش خواهند بود و درخواست حضور در یک تورنمنت را نیز به فدراسیون داده‌ایم. ان‌شاءالله در این مسابقات تیم ملی محک خواهد خورد و
بهترین و قوی‌ترین تیم به مسابقات جهانی منچستر اعزام خواهد شد. اتفاق ویژه مسابقات جهانی سال آینده، تغییر امتیاز مدال طلا از 7 به 120 امتیاز است و قطعاً تیمی که در این مسابقات مدال طلا کسب نکند، نمی‌تواند روی سکوی جهانی قرار بگیرد. این در حالی است که در دوره‌های گذشته با یک یا چند نقره، تیم روی سکوی دوم یا سوم جهانی قرار می‌گرفت. مدال نقره نیز در مسابقات 50 امتیاز خواهد داشت که تفاوت 70 امتیازی با مدال طلا کار تمام تیم‌ها را سخت‌تر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار