کد خبر: 940695
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
آموزش اعضای خانواده برای پیدا کردن مهارت‌های لازم هنگام مواجهه با خطر‌هایی که همواره در کمین است می‌تواند تبهکاران را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارد. این موضوع، اما به معنای رافع مسئولیت از پلیس و دستگاه قضایی نیست که مجرمان حرفه‌ای و خطرناک را بدور ازهیچ نظارتی در جامعه رها کنند. یکی از این مجرمان حرفه‌ای که پدر تبهکارش هم در جریان درگیری با پلیس به هلاکت رسیده بود به مدت پنج روز به ۱۰‌کودک و دو زن تعرض کرده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس تهران بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، هفتم دی‌ماه امسال اعضای خانواده‌ای به مأموران کلانتری ۱۳۰‌نازی‌آباد خبر دادند حادثه‌ای هولناک در خانه‌شان رقم خورده است. پدر خانواده گفت: ساعتی قبل در حالی که دختر هشت‌ساله‌مان در خانه تنها بود با همسرم برای انجام کاری بیرون رفتیم. کارهایمان را انجام دادیم و زمانی که برگشتیم متوجه به هم ریختگی داخل خانه شدیم. اول از هر چیز نگران دخترمان شدیم. خودمان را که به اتاق خواب رساندیم، دیدیم که دست و پا و دهانش بسته است. همچنین متوجه شدیم که به بچه‌مان تعرض شده است. شاکی گفت: کسی که به دخترمان تعرض کرده ۲۰ میلیون تومان پول و طلا هم سرقت کرده است. بعد از مطرح شدن شکایت و نظر به اهمیت پرونده به دستور قاضی محمد شهریاری تیمی از کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ وارد عمل شدند. دختربچه هشت‌ساله وقتی در این باره تحقیق شد، گفت: در خانه مشغول تماشای تلویزیون بودم که زنگ خانه را زدند. آیفون را که برداشتم مردی گفت که با پدرم کار دارد که گفتم خانه نیست. بعد سؤال کرد که آیا مادرم خانه است که گفتم همراه پدرم بیرون رفته است و آیفون را گذاشتم. هنوز مدت زیادی نگذشته بود که دوباره زنگ خانه را زدند. آیفون را که برداشتم دوباره همان مرد بود. گفت که از دوستان پدرم است و برای او پول آورده است. خواست در ساختمان را باز کنم تا پول را داخل آسانسور بگذارد و من پول را در طبقه پنجم از داخل آسانسور بردارم که قبول کردم. وقتی در آسانسور باز شد ناگهان مردی چاقو به دست را مقابل خودم دیدم. او با تهدید چاقو من را به داخل خانه کشاند و....
تحقیقات کارآگاهان پلیس برای بازداشت دزد شیطان صفت خیلی زود به جریان افتاد که شکایت‌های مشابهی در مناطق خانی‌آباد، نازی‌آباد، منیریه، فلاح و مولوی به کلانتری‌های شهر گزارش شد. بررسی‌های کارآگاهان پلیس حکایت از این داشت که کودکان آزار دیده ۵ تا ۱۳‌ساله هستند که به همان شیوه مورد آزار قرار گرفته‌اند. در بین شکایت‌های مطرح شده دو زن ۲۵ و ۳۰‌ساله هم به همان شیوه مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند. یکی از آن‌ها گفت: من در خانه تنها بودم که زنگ زدند. آیفون را که برداشتم مردی گفت که برای صاحبخانه پول آورده و خواست که پول را به دستش برسانم که اعتماد کردم و در را باز کردم. وقتی خواستم از آپارتمان خارج شوم تا خودم را به در ساختمان برسانم مردی چاقو به دست را مقابل خودم دیدم. او با تهدید چاقو من را به داخل خانه کشاند و....
در حالی که بر تعداد شاکیان اضافه می‌شد کارآگاهان پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصویر متهم را به دست آورند. بعد از به دست آمدن تصویر متهم، شاکیان او را شناسایی کردند. مأموران پلیس هم بعد از مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار هویت سارق شیطان صفت را که مردی ۳۲‌ساله به نام عارف بود، شناسایی کردند.
عارف از مجرمان سابقه‌دار بود که از سال ۸۰‌بیش از ۱۵‌بار به اتهام جرائمی مثل سرقت، مزاحمت برای نوامیس، شرب‌خمر، اخلال در نظم عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری و مصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی، ایراد ضرب و جرح با چاقو دستگیر و روانه زندان شده و آخرین‌بار در اوایل امسال از زندان آزاد شده بود. همچنین در بررسی سوابق دیگر اعضای خانواده عارف مشخص شد که پدر عارف هم از تبهکارانی بود که ۳۰‌سال پیش هنگام ارتکاب سرقت و تلاش برای فرار از دست مأموران پلیس مورد هدف گلوله قرار گرفته و به هلاکت رسیده بود. همچنین معلوم شد در حال حاضر عارف پس از آزادی از زندان اعتیاد شدیدی به مصرف شیشه پیدا کرده است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که کارآگاهان پلیس ساعت‌۲۲ چهارشنبه ۱۲‌دی‌ماه وارد مخفیگاه عارف در جوادیه راه آهن شده و او را بازداشت کردند. مأموران پلیس در بازرسی از مخفیگاه متهم مقدار زیادی پول و طلا‌های سرقتی کشف کردند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهم در اولین بازجویی‌ها به تعرض به ۱۰ کودک و دو زن جوان و سرقت از خانه‌هایشان اعتراف کرد. وی ادامه داد: به دستور قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهرت تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهم در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
1
2
چرا اعدامش نمی کنید ؟
داودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
1
0
برای این چنین مجرمانی فکری اساسی شود
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۷
1
0
خاک عالم به سرم
چرا اعدامش نمیکنید؟
نکنه میخوای دوباره ازادش کنید بره ول بچرخه و...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار