کد خبر: 940661
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رد ممنوع‌الکاری مهدی یراحی، خواننده قطعه «پاره سنگ» از تعلیق فعالیت مؤسسه تولیدکننده این موزیک‌ویدئوی جنجالی خبر داد.
نوید پارسا
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، انتشار یک قطعه موزیک ویدئو با صدای مهدی یراحی با عنوان «پاره سنگ» که ترانه آن در ضدیت با مبانی انقلاب و دفاع مقدس سروده شده، موجب حواشی بسیاری در فضای مجازی شد.
این موزیک ویدئو مجوز رسمی وزارت ارشاد و دفتر موسیقی را دارد. اگرچه برخی از مدیران نسبت به این کلیپ واکنش‌هایی را نشان داده‌اند، اما آیا مسئولان وزارت ارشاد اِلمان‌های به کار برده در این موزیک ویدئو را ندیده‌اند که مجوز را صادر کرده‌اند؟
نکته قابل تامل اینکه در این موزیک ویدئو تلویحاً آغازگر جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ایرانیان معرفی شده‌اند! در بخش دیگری از این ترانه همچنین از طولانی شدن جنگ انتقاد شده و این گونه القا می‌شود که ایران عامدانه جنگ را ادامه داده است؟
جدا از ترانه این قطعه که همان مفاهیم تبیینی اپوزیسیون در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، یراحی، خواننده این قطعه با پوشیدن یونیفرم نظامی که روی بازوی آن، نشان «آلمان نازی» بسته شده، ذهن مخاطب را دچار پرسش‌های بی‌پاسخ می‌کند. تناقض ماجرا اینکه صدای اعتراض از حنجره کسی شنیده می‌شود که لباس سربازان هیتلر را بر تن دارد! گفته می‌شود که «پاره سنگ» قطعه نخست از یک سه‌گانه است. با انتشار این قطعه، رسانه‌ها موضع معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را که مرجع تأیید آثار حوزه موسیقی است جویا شدند، اما دیروز خبری درباره ممنوع‌الکاری مهدی یراحی، ابتدا از فضای مجازی به بیرون رخنه کرد و سپس در رسانه‌های رسمی بازنشر شد.
مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در حال بررسی موضوع هستیم، ممنوعیت فعالیت یراحی را رد کرد و گفت:، چون معاونت هنری وزارت ارشاد در خصوص صدور مجوز با خواننده یک اثر سروکار ندارد، بنابراین فعلا فعالیت موسسه «جام سبز» که تولیدکننده این قطعه موزیک ویدئو است، معلق شده تا موضوع به دقت بررسی شود چراکه هم ترانه و هم سایر مختصات این اثر تغییر کرده و موسسه باید پاسخگو باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار