کد خبر: 940506
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
در سالجاری؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از آموزش دوره های امدادی به 136 هزار نفر در آذربایجان غربی خبر داد.

سعید رهبر سوره پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاده به نقش رسانه ها در جامعه عنوان کرد: امروز رسانه ها نقش بسیار مهمی در جامعه داشته و درصدد ایجاد امنیت اجتماعی بر می آیند.

وی، با اشاره به اهمیت فضای مجازی در جامعه، عنوان کرد: امروز طبق قانون برنامه ششم توسعه ۳ ماموریت برای هلال احمر تشریح شده است که توسعه شبکه امداد نجات آموزش همگانی برای افزایش تاب آوری جامعه و توسعه مشارکت های مردمی از این وظایف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، با بیان اینکه در هر ۳ محور فعال هستند، گفت: یکی از سازمان های مهم در حوادث و کنترل آن هلال احمر بوده که در تمام سال های گذشته جمعیت هلال احمر حضور داشته و به وظایف خود به خوبی عمل کرده اند.

وی، بابیان اینکه جمعیت هلال احمر در ۲۴ ساعت شبانه روز در ۱۷ پایگاه ثابت استان فعال هستند، تاکیدکرد: امدادگران و پرسنل از خدمت رسانی تا امداد و نجات در حال فعالیت هستند همچنین ۴ پایگاه موقت و ۳ پایگاه هوایی و کوهستان نیز در سطح استان وجود دارد که نزدیک به ۴ هزار نفر امدادگر فعالیت دارند.

رهبرسوره، تصریح کرد: دیگر سازمان های امدادی نیز همراه جمعیت هلال احمر بوده و البته از دیرباز آموزش همگانی بر عهده جمعیت هلال احمر بوده به گونه ای که به شکل رایگان درسطوح مختلف در ۹‌ماه اول سال بیش از ۲۲ هزار نفر آموزش همگانی دریافت کرده اند.

وی، با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت تخصصی  آموزش دیده اند، ابراز کرد: آموزش همگانی تاب آوری جامعه را افزایش داده تا جامعه بعد از هر حادثه قادر به بازگشت به حالت اولیه باشد که شرط این مسئله آموزش تمام مردم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ۱۳۶ هزار نفر از جمعیت های استان نیز در مراسمات مختلف آموزش دیده اند که این مسائل در کنار یکدیگر باعث ارتقا آمادگی جامعه در مقابل حوادث می شود.

وی، با اشاره به شبکه داوطلبین در جامعه، عنوان کرد: بیش از ۱۲ هزار نفر داواطلب ثبت شده در استان وجود دارد که این افراد اعلام آمادگی کرده اند که به شکل حرفه ای و مالی امدادرسانی کنند که از داوطلبان بیش از ۳ میلیارد تومان کمک شده است.

وی، با تاکید بر اینکه اعتماد مردم سرمایه اصلی جمعیت هلال احمراست، ادامه داد: بیش از ۸ اکیپ پزشکی  و دندانپزشکی در روستاهای محروم سیستان بلوچستان حضور یافتند که امداد رسانی به این مردم محروم انجام شد.

رهبر سوره، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در مهد های کودک تا دانشگاه ها در حال آموزش به همگان است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر هر فرصتی را برای آموزش به مردم ارزشمند می شمارد به گونه ای که ۱۶ هزار نفر در بخش جوانان ساماندهی و ثبت شده داریم که از مهد هاو غنچه های هلال تا دانشگاه متغیر است‌.

وی، بااشاره به امدارسانی های انجام شده در ۹ ماه سال جاری، تصریح کرد: در ۹ ماه امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر امدادرسانی انجام شده که موارد مختلفی داشته است.

رهبرسوره، ادامه داد: هرسال اطلاعات مردم بالا رفته و سیستم عملیاتی سازمان های امدادی تغیر داشته و شبکه اطلاع رسانی بهبود می یابد که نقش بسیار مهمی در کاهش میزان خسارات دارد.

وی، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۱۲ در تمام سطح استان و در هرساعت از شبانه روز  آماده پاسخ گویی بوده البته حتی ارتباط با فرد حادثه دیده می تواند زمان رسیدن افراد به محل را نیز کاهش دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، تصریح کرد: ۷۰ درصد صدمات در حین زلزله آوار نیست که بهبود و که این درصد تنها آموزش ممکن خواهد بود.

وی، بابیان اینکه داروهای کمیاب و نایاب به خوبی فراهم شده است و کمبودی وجود ندارد، گفت: البته می توان  گفت توزیع دارو در جامعه فرآیند خاصی داشته و تحریم ها تاثیری در این‌خصوص  نداشته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر