کد خبر: 940498
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
سنسور‌های نرم امن در نوک و انتهای انگشت اشاره حرکات، کشش و فشار انگشت را در زمان انجام فعالیت‌های مختلف مانند خم و راست کردن انگشت و برداشتن اجسام و جعبه‌ها تشخیص می‌دهند.
رضا محمدی(مترجم)
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا می‌آیند معمولاً با ناتوانی‌های عصبی- حرکتی و ناتوانی‌های پیشرفت شناختی رشد می‌کنند. بهترین راه برای کاهش اثرات این ناتوانی‌ها این است که مشکلات آن‌ها زودتر از طریق مجموعه‌ای از آزمون‌های شناختی و حرکتی تشخیص داده شود. اما اندازه‌گیری و ثبت دقیق توابع حرکتی کودکان خردسال دشوار است. همانطور که هر پدر و مادری به شما می‌گوید کودکان نوپا تمایلی به پوشیدن دستگاه‌های بزرگ در دستانشان ندارند یا به خوردن چیز‌هایی که نباید علاقه‌مندند.

محققان یک سنسور پوشیدنی غیر سمی نرم ساختند که بدون مزاحمت به دست اضافه می‌شود و نیروی فشار دادن چیزی با دست و حرکت دست و انگشتان را اندازه می‌گیرد.
محققان دفتر توسعه تکنولوژی هاروارد مجموعه‌ای از دارایی‌های معنوی مربوط به معماری سنسور‌های نرم جدید را ثبت کرده است و به دنبال فرصت‌های تجاری برای این فناوری‌ها است.

راه‌حل برای حساسیت از پتاسیم یدید که یک مکمل غذایی رایج است و گلیسرول که یک افزودنی غذایی رایج است، ساخته شده است. بعد از یک دوره ترکیب کوتاه گلیسرول ساختار کریستالی پتاسیم یدید را می‌شکند و کاتیون‌های پتاسیم و یون‌های یدید (I-) را ایجاد می‌کند و مایع رسانا را می‌سازد. از آنجا که گلیسرول نرخ تبخیر پایین‌تری از آب دارد و پتاسیم یدید به‌شدت حل پذیر است مایع هم در مقابل طیف میزان‌های مختلف دما و رطوبت پایدار است و هم رسانای خوبی است.

یوجین گلدفیلد مجری طرح که هماهنگ‌کننده مطالعه و استاد دانشیار در برنامه علوم رفتاری در بیمارستان کودکان بوستون است، می‌گوید: «ما معمولاً می‌بینیم نوزادانی که زود به دنیا می‌آیند یا به اختلالات رشد اولیه مبتلا هستند پوست بسیار حساسی دارند.» همچنین اضافه می‌کند: «این وسیله با چسبیدن به نوک انگشت در اطراف نقاط حساس دست کودک اطلاعات دقیقی می‌دهد.»

گلدفیلد و همکارانش در حال حاضر عملکرد حرکتی را با استفاده از آزمایشگاه ضبط حرکت مطالعه می‌کنند. در حالیکه ضبط حرکت می‌تواند چیز‌های زیادی درباره حرکت بگوید. نمی‌تواند نیرو را اندازه گیری کند، که برای تشخیص ناتوانایی‌های عصبی- حرکتی و پیشرفت شناختی حیاتی است.
این مقاله دستگاه را تنها روی دستان بزرگسال آزمایش کرده است. در آینده برنامه محققان این است که مقیاس دستگاه را کوچک کنند و روی دستان کودکان آزمایش کنند.

راب وود، پروفسور علوم مهندسی و نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: «توانایی مقدارسنجی حرکات پیچیده انسان یک ابزار تشخیصی بی‌سابقه به ما می‌دهد.» او همچنین اضافه می‌کند: «تمرکز روی پیشرفت مهارت‌های حرکتی در کودکان نوپا چالش‌های منحصربه فردی برای چگونگی ادغام تعداد بسیاری سنسور در یک دستگاه پوشیدنی کوچک، سبک و ساده به همراه دارد. این سنسور‌های جدید این چالش‌ها را حل می‌کنند و اگر ما بتوانیم سنسور‌های پوشیدنی برای چنین وظیفه مورد نیازی خلق کنیم، باور داریم که این کار راه را برای نرم‌افزار‌های تشخیص، درمان، رابط‌های انسان- کامپیوتر و واقعیت مجازی باز می‌کند.»
منبع: ساینس دیلی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر