کد خبر: 940458
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
وطن فروش که شاخ و دم ندارد؛ وطن فروشی همینقدر ساده است، کافیست مثل سرباز ویژه ملکه در شبه رسانه بی‌بی‌سی، صد‌ها سال بهتان زنی آمریکا و غرب به کشورت و مردمت را فراموش کنی و برای بنگاه خبری ملکه علیه مردم و کشورت مستند بسازی.
سرویس سیاسی جوان آنلاین - محمد صادق عبداللهی: «بهتان برای حفظ نظام» مستندی ساخته‌ی حسین باستانی، مأمور ویژه پرداخت به آیت الله خامنه‌ای در بی‌بی‌سی، است که به تازگی از این شبه رسانه پخش گردیده. در این مستند پر تناقض تلاش شده تا انقلاب اسلامی و به تبع نظام جمهور اسلامی ایران، انقلاب و نظامی غیر اخلاقی معرفی شوند که حاضر است مخالفین خود را با هر نوع بهتانی از میدان به در کند. این در حالی است که سال‌هاست غرب و در رأس آن انگلیس و آمریکا از حرص از دست دادن منافعشان، علیه مردم ایران بدترین توهین‌ها و تهمت‌ها را روا داشته‌اند. از وحشی خطاب کرده‌اند تا تروریست، ده‌ها فیلم ساخته‌اند، صد‌ها خبر جعلی منتشر کرده‌اند و تاریخ ایران را به هر صورتی که دوست داشته‌اند برای مردم‌شان روایت کرده‌اند تا اعمال ضد انسانی و ضد اخلاقی خودشان را در مواجهه با مردم ایران توجیه کنند. شاید امثال باستانی این بهتان‌ها را فراموش کرده‌اند شاید هم به خاطر وابستگی مالی به ملکه مجبورند فراموش کنند، از همین رو در ادامه نگاهی به برخی از تهمت‌های اربابان سرباز ویژه ملکه به ایران و ایرانی داریم تا بلکه آقای باستانی تصمیم گرفتند مستندی هم به نام «بهتان برای براندازی نظام» بسازند.
 
بهتان تروریست و حمایت از تروریست
«حکومت ایران حامی تروریسم و عامل بی‌ثباتی است». این جمله‌ای است که همه‌ی کشور‌های متخاصم غربی حداقل یکبار آن را تکرار کرده‌اند و تلاش کرده‌اند با آسمان و ریسمان بافتن و تهمت زدن حرف خود را اثبات کنند. برای مثال در گزارش وزارت خارجه آمریکا تحت عنوان «گزارش کشور‌ها در ارتباط با تروریسم ۲۰۱۷» که توسط شبه رسانه بی‌بی‌سی نیز پوشش خبری داده شده است، درباره ایران آمده: «برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ ایالات متحده، جمهوری اسلامی ایران را در فهرست کشور‌های حامی تروریست قرار داد... ایران در سال ۲۰۱۷ هم به فعالیت‌های مرتبط با همکاری با تروریسم ادامه داد.» همچنین آنطور که بی‌بی‌سی گزارش کرده در نشست خبری معرفی این گزارش ایران «بزرگترین حامی تروریسم در جهان» معرفی شده است. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز چندی پیش در سخنرانی خود ملت ایران را تروریست خوانده و گفته بود: «امروز بعدازظهر درباره ایران سخنرانی خواهم کرد؛ یک «ملت تروریست» مانند چند ملت معدود (تروریست) دیگر. فکر می‌کنم شنیدنش برای شما جالب باشد.» این سخنان و صد‌ها گزارش، مستند، فیلم و سخنرانی، ایران و ایرانیان را به دلیل مبارزه با ظالمین، چون داعش و رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مظلومینی، چون مردم یمن، سوریه و فلسطین حامی تروریست می‌خوانند و با این بهتان و انعکاس آن در رسانه‌‎ها تلاش می‌کنند افکار عمومی را برای تحریم‌های ظالمانه و فشار به مردم ایران توجیه کنند.
 
بهتان استفاده از بمب اتم و سلاح‌های کشتار جمعی
در جریان مذاکرات هسته‌ای با آنکه ایران بار‌ها بیان کرد، هیچ بمب اتمی در کار نیست و حتی مقام معظم رهبری به عنوان مرجع تقلید جهان تشیع فتوای حرمت استفاده از بمب اتم را صادر کرد، اما سردمداران کشور‌های غربی تأکید داشتند که جمهوری اسلامی دروغ می‌گوید و با این بهتان که حتی در فیلم هایشان نیز نمود داشت به دنبال تحریم و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران بودند. آن‌ها حتی پس از بازدید‌های مکرر آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران و تأیید صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای باز هم این تهمت را تکرار می‌کردند چرا که بهانه‌ای جز این در چنگ نداشتند.
 
بهتان فریب‌کاری و نیرنگ
وندی شرمن، معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا، در جریان مذاکرات هسته‌‎ای طی مصاحبه‌ای بیان داشت: «فریب و نیرنگ قسمتی از DNA ایرانیان است.» هرچند که شرمن بعد‌ها بدون عذرخواهی از ملت ایران بیان داشت از گفته خود پشیمان است، اما تهمتِ دروغ و فریبکاری بار‌ها و بار‌ها از سوی مقامات غربی به ایران و مسئولین ایرانی نسبت داده شد.
 
بهتان محور شرارت
عبارت «محور شرارت» را جرج دبلیو بوش، درست در زمانی که دولت وقت ایران به دنبال گفت‌وگوی تمدن‌ها بود به سه کشور ایران، عراق و کره شمالی نسبت داد. او مدعی شده بود: «رژیم ایران به صورتی مهاجمانه بدنبال تسلیحات کشتار جمعی و صدور تروریسم است.» در ۶ مه ۲۰۰۲ نیز معاون وزیر خارجه وقت، جان ار بولتون سخنرانی تحت عنوان «ورای محور شرارت» داشت. او در این سخنرانی سه کشور کوبا، لیبی و سوریه را به کشور‌های مطرح شده تا آن وقت اضافه کرد و گفت: «این کشور‌ها دولت‌های حمایت کننده تروریسم بوده و علی‌رغم تعهدات الزام آورشان به دنبال دست‌یابی به سلاح‌های کشتار جمعی بوده‌اند یا ظرفیت انجام این کار را داشتند.» این قبیل تهمت‌‎ها نشان می‌دهد آمریکایی‌ها که به نفعشان نیست چهره واقعی ایران در افکار عمومی عیان شود به محض آنکه پروپاگاندای خود را در خطر ببینند حاضرند با انواع تهمت‌ها به مردم ایران توهین کنند.
 
بهتان وحشی‌گری
در فیلم‌های بسیاری از «سیصد» و «اسکندر» که مربوط به تاریخ و پیشینه ایران است تا «آرگو» که تاریخ معاصر را روایت می‌کند، چهره ایرانی‌ها، وحشی، بی‌مهر و فاقد هر گونه ترحم به نوع بشر تصویر می‌شود. در این فیلم‌ها خبری از ایرانی‌هایی که مولانا، حافظ و سعدی داشته‌اند نیست و غربی‌ها لشکر می‌کشند تا برای نجات خود و جهان این وحشیان را نابود کنند. صورت ایرانی‌ها در این آثار عمدتاً صورت‌هایی گرفته، عبوس و خشن است و شهوت قدرت در رفتارشان موجب می‌زند. برای مثال می‌توان به تصویری که در «آرگو» از ایران و خیابان‌های آن پخش می‌شود اشاره کرد، در این فیلم نشان داده می‌شود که فردی در یک سوی خیابان به دار آویخته شده و در سوی دیگر خیابان، خانمی با روبند مشغول خوردن مرغ سوخاری است! قابل توجه آنکه این فیلم نامزد هفت جایزه‌ی مختلف در هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار بود و در نهایت سه اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه‌ی اقتباسی و بهترین تدوین را کسب کرد.
 
بهتان نقض حقوق بشر
نقض حقوق بشر از دیگر تهمت‌‎هایی است که به مردم و دولت ایران نسبت داده می‌شود. در واقع تهمت زننده‌ها، حقوق بشر را ابزاری کرده‌اند تا در پی آن بتوانند به اهداف خود نایل شوند. در این مسیر موسیقی‌ها، مستند‌ها، مصاحبه‌ها و فیلم‌های بسیاری منتشر و نشست‌های مختلفی برگزار شده است تا بتوانند تهمت خود را منطقی و مستدل جلوه دهند.
 
بهتان قتل روشنفکران و فعالین مدنی و اجتماعی
رسانه‌های مختلف ضد ایرانی به ویژه شبه رسانه ملکه بسیار تلاش کرده‌اند تا در ادوار مختلف حکومت ایران را قاتل روشنفکران و دگراندیشان بخواند. این شبه رسانه تلاش می‌کند محکومین امنیتی، جاسوسان و خائنین به مردم ایران را که دستگیر و بعضاً به جرم فساد فی الارض و جاسوسی اعدام می‌شوند، مظلومینی جلوه دهد که جمهوری اسلامی آن‌ها را اعدام یا دستگیر می‌کند. به عنوان مثال بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی با عنوان «گاهشمار قتل دگراندیشان ایران» به پرونده قتل‌های زنجیره‌ای پرداخته است و با کنار هم قرار دادن جملات مختلف به مخاطب القا می‌کند این جمهوری اسلامی ایران بوده که به حذف دگراندیشان پرداخته است. این رویه نه فقط درباره این پرونده بلکه در موارد متعددی تکرار شد. در موارد دیگر این رسانه‌ها تلاش کردند تا جاسوسان و محکومین امنیتی را که گاهاً تصاویری از قیام مسلحانه آن‌ها علیه مردم ایران نیز موجود بود، فعال مدنی یا استاد دانشگاه و پژوهشگر معرفی کنند.
 
بهتان تجاوز به زندانیان
در برخی از فیلم‌ها و یا مصاحبه‌های پخش شده از شبکه‌های ضد ایرانی بدون هیچ ادله یا سندی ادعا می‌شود که در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران به زندانیان تجاوز می‌شود. برای مثال در فیلم «فصل کرگدن» که به کارگردانی بهمن قبادی ساخته شده است، پاسداری به تصویر کشیده می‌شود که پس از انقلاب به خاطر ارضای عقده‌های روانیش دختری را زندانی کرده و بار‌ها به او تجاوز می‌کند جالب این است که این فیلم برنده جشنواره فیلم سن‌سباستین نیز شد. بی‌بی‌سی فارسی نیز در گزارشات متعدد خود به این مسئله پرداخته است و بدون ارائه هیچ مدرک و سندی مدعی این نوع از شکنجه در زندان‌های ایران شده است. برای مثال در گزارشی با عنوان «شکنجه جنسی؛ واقعیت پنهان یا ادعای بی پشتوانه؟» آمده است: «رضا معینی، مسئول بخش ایران سازمان گزارشگران بدون مرز معتقد است که موضوع شکنجه و از جمله آزار جنسی بازداشت شدگان در زندان‌های ایران، موضوع جدیدی نیست. او می‌گوید: پیش از این هم اعتراف‌هایی با شکنجه گرفته شده است که در سطح ملی و بین المللی منتشر و پخش شدند.» این در حالی است که پس از طرح این ادعا از سوی یکی از سران فتنه کمیته‌ای ویژه برای پیگیری موضوع تحت نظر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، تشکیل شد و اثبات شد که چنین ادعایی به هیچ عنوان صحت ندارد.
 
بهتان به رهبر انقلاب
یکی دیگر از راه‌هایی که دشمنان ملت برای مبارزه با ایران در پیش گرفته‌اند، خدشه وارد ساختن به مشروعیت و مقبولیت رهبر انقلاب اسلامی است، اما با وجود آنکه افرادی همچون علیرضا نوری زاد، مدیر شبکه ماهواره‌ای ایران فردا، نیز به ساده زیستی و پاکی رهبر ایران معترف است چاره‌ای جز زدن بهتان و دروغ پردازی پیش روی دشمنان ملت نیست. در همین راستا مستندی همچون «راز‌های زندگی خامنه‌ای» توسط مخملباف ساخته شد که توسط شبکه‌های ماهواره‌ای نیز پوشش داده شد، اما آنقدر خنده دار بود که هیچ جایگاهی در میان عموم مردم پیدا نکرد.
 
جمع‌بندی
آنچه که بیان شده و ده‌ها مورد ریز و درشت دیگر که فرصت بیان آن‌ها و بررسی تک‌تک‌شان وجود ندارد، بهتان‌هایی هستند که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بیان و در رسانه‌های معاند بار‌ها و بار‌ها تکرار شده است و امثال باستانی چشم خود را بر روی آن‌ها بسته و برای لقمه‌ای نان با ساختن مستند‌هایی از قبیل: بهتان به مردم کشور خود پشت کرده و سربازی ملکه را می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار