کد خبر: 940394
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
همنشینی با دوستان ناباب همچنان زندگی افراد را به پرتگاه نابودی می‌کشاند. افرادی که به واسطه این همنشینی‌ها زندگی خود را از دست می‌دهند همیشه فکر می‌کنند آن‌ها گرفتار حادثه‌ای شوم نخواهند شد، اما با گذر زمان، رؤیاهایشان نقش برآب خواهد شد. در پلیس‌آگاهی تهران پرونده‌ای در حال رسیدگی است که یکی از نخبه‌های علمی در جریان همنشینی با دوستان ناباب اقدام به تشکیل یک باند سرقت به نام شاهین کرد، اما در جریان تحقیقات پلیس او و همدستانش بازداشت شدند.
گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مردی به اداره پلیس رفت و گفت: سارق یا سارقانی به خانه‌اش دستبرد زده و اموال قیمتی او را سرقت کرده‌اند. شاکی در توضیح ماجرا گفت: همراه خانواده‌ام به مسافرت رفته بودم. چند روز بعد که به خانه‌مان برگشتیم با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم. همه وسایل خانه به هم‌ریخته بود که حکایت از این داشت از خانه‌ام سرقت شده است. بلافاصله به سراغ کمدی که پول و طلا‌ها را در آن نگهداری می‌کردم، رفتم که مشاهده کردم سارق یا سارقان همه پول و طلا‌ها و اموال قیمتی را سرقت کرده‌اند.
پس از طرح این شکایت پرونده به دستور بازپرس یکی از دادسرا‌های تهران برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان زبده مبارزه با سرقت پلیس‌آگاهی قرار گرفت.
همزمان با ادامه تحقیقات مأموران با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که مشخص بود اعضای باند سرقتی شب‌ها به خانه‌هایی در خیابان‌های شمالی تهران دستبرد می‌زنند و هیچ ردی هم از خود بجای نمی‌گذارند. در حالی که هر روز به تعداد شاکیان پرونده سرقت منازل افزوده می‌شد مأموران خیابان‌هایی که احتمال می‌دادند سارقان برای سرقت به آنجا بروند به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند تا اینکه در یکی از شب‌ها هنگام گشت به خودروی پژو ۴۰۵ که سه مرد جوان سرنشین آن بودند مشکوک شدند و خودرو را متوقف کردند. مأموران در بازرسی از خودرو مقدار زیادی اموال سرقتی کشف کردند و بنابراین متهمان را به اداره پلیس منتقل کردند که مشخص شد متهمان اعضای باند سرقتی به نام شاهین هستند که به دستور رئیس باند که به همین نام است از منازل شمالی تهران سرقت می‌کنند.
سه متهم در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کردند و سردسته باند را به نام شاهین که فرد تحصیلکرده و نخبه‌ای بود به مأموران معرفی کردند. مأموران در ادامه شاهین را بازداشت کردند. شاهین پس از انتقال به دادسرا مقابل قاضی پرونده به جرم خود اقرار کرد. تحقیق از متهمان ادامه دارد.

گفت‌وگو با متهم

چند سال داری؟
۲۵ سال.
چقدر سواد داری؟
تحصیلکرده یکی از دانشگاه‌های تهران در رشته مهندسی هستم.
همدستانت گفتند که شما نخبه‌ای؟
بله. در واقع من هکر حرفه‌ای هستم و از دوران کودکی با زبان انگلیسی و کامپیوتر آشنا شدم به طوریکه مدتی بعد حرفه‌ای شدم.
تا‌کنون سایتی را برای کسب درآمد هک کردی؟
هک کردن سایت برای من مثل آب خوردن است، اما این کار را نکردم، چون نیازی به پول ندارم و وضع مالی خوبی دارم، اما برای دوستانم تلگرام و ایمیل دختران مورد علاقه‌شان را هک می‌کردم تا از اسرار آن‌ها با خبر شوند.
شما که وضع مالی خوبی داری چرا باند سرقت تشکیل دادی؟
فقط برای هیجان، همیشه دوست داشتم به دیگران دستور بدهم و رئیس باشم. این ایده یک روز که مشغول مطالعه سایت انگلیسی بودم به ذهنم رسید. در آن سایت درباره اعضای سارقان حرفه‌ای توضیحاتی داده بود که سردسته آن فرد با هوش و زیرکی بود و همه اعضا به دستور او عمل می‌کردند.
چطور اعضای باند را انتخاب کردی؟
مدتی قبل در یک مهمانی با آن‌ها آشنا شدم. وقتی فهمیدند من هکر حرفه‌ای هستم از من خواستند صفحه شخصی دختران مورد علاقه‌شان را در فضای مجازی هک کنم. وقتی هک کردم خیلی به من احترام گذاشتند. آن‌ها دوست داشتند یک شبه پولدار شوند که به آن‌ها پیشنهاد دادم و این باند را تشکیل دادیم.
قضیه خالکوبی روی بازوی دست راست اعضای باند چیست؟
ما قرار گذاشتیم هر کسی وارد باند ما شود باید به احترام من که سردسته باند هستم عکس شاهین را روی بازوی خودش خالکوبی کند و همه قبول کردند.
درباره شیوه سرقت توضیح بده؟
شیوه را من انتخاب کردم. آن‌ها به دستور من داخل کوچه‌های بالای شهر پرسه می‌زدند و پس از انتخاب خانه مورد نظر با تیروکمان به پنجره خانه سنگ ریزه می‌زدند اگر فردی پشت پنجره می‌آمد که هیچ و اگر کسی نمی‌آمد معلوم بود کسی در خانه نیست که برای سرقت وارد خانه می‌شدند.
خانواده‌ات خبر دارند که دستگیر شده‌ای؟
خانواده‌ام همه در انگلستان زندگی می‌کنند و من در تهران تنها هستم.
فکر می‌کنی راه درستی انتخاب کردی؟
نه. خیلی دوست داشتم چیزی اختراع کنم، اما رفت و آمد با دوستان ناباب و شرکت در مهمانی‌های شبانه این سرنوشت را برای من رقم زد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار