کد خبر: 940385
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که در روابط اسرائیل با اعراب انقلاب رخ داده است؛ تحولی که برخی منابع اسرائیلی پیش از این از تعبیر نوک کوه یخ برای آن استفاده کرده‌اند.
بنیامین نتانیاهو که در مراسم تحلیف ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور جدید برزیل در گفت‌وگو با تلویزیون برزیل شبکه «گلوبو»، از تحولی اساسی در روابط تل‌آویو و کشور‌های عربی سخن گفته، تأکید کرده است: «در روابط ما با جهان عرب انقلابی پدید آمده است.» نتانیاهو که از ایران‌هراسی به عنوان پلی برای بهبود مناسبات اسرائیل با دولت‌های عربی استفاده می‌کند، در این گفت‌وگو حکومت ایران را اسلامگرای تندرو معرفی کرده و گفته که از نظر اعراب، اسرائیل متحد آن‌ها در تقابل با ایران است. نتانیاهو می‌گوید: «اینکه اعراب با چشم یک متحد علیه ایران به اسرائیل نگاه می‌کنند، باعث شده تحولی در روابط تل‌آویو با جهان عرب رخ دهد.» از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره روزی سؤال شده که او تصور می‌کند که می‌تواند با یکی از مقامات ایران در مورد مذاکرات صلح گفت‌وگو کند، نتانیاهو می‌گوید: «تا زمانی که ایران همچنان متعهد به نابودی اسرائیل باشد، جواب من منفی است؛ تنها در صورتی چنین گفت‌وگویی قابل تصور است که در ایران تحولی کامل صورت گرفته باشد.»‌وی همچنین درباره شکست خود در پیشروی در غزه اظهار کرد: «متأسفانه ما نتوانسته‌ایم با فلسطینی‌ها پیشرفتی داشته باشیم. تا بدین جای کار نیمی از آن‌ها در زیر سلطه ایران قرار دارند.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جواب یک روزنامه‌نگار اسرائیلی پیش از سفر به برزیل هم گفته که حتی اگر دادستان کل این رژیم هم وی را برای توضیح احضار کند، هرگز استعفا نخواهد داد. طبق قوانین رژیم صهیونیستی احضار دادستان مرحله پیش از تفهیم اتهام رسمی است. وی در کنفرانس مطبوعاتی در راستای سفر رسمی‌اش به برزیل گفت: قصد ندارم استعفا دهم. اولاً آن‌ها نمی‌توانند هیچ اتهامی را علیه من ثابت کنند و دوماً قانون مرا مجبور به این مسئله نکرده است. درخواست برای استعفای من لطمه‌ای به «دموکراسی» اسرائیل می‌زند. نتانیاهو افزود: شهروندان اسرائیلی تعیین می‌کنند که من نخست‌وزیرشان باشم یا نه.

بزرگ‌ترین ائتلاف اپوزیسیون اسرائیل از هم پاشید
در حالی که چند ماه تا برگزاری انتخابات اسرائیل در ماه آوریل باقی مانده است، رهبر حزب کارگر این رژیم بزرگ‌ترین بلوک اپوزیسیون را درهم شکست و از این بلوک جدا شد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آوی گابای، رئیس حزب کارگر اعلام کرد: حزب کارگر در انتخابات آتی به طور مستقل، بدون ائتلاف با جنبش هاتنوئا به رهبری تزیپی لیونی، وزیرخارجه پیشین این رژیم شرکت خواهد کرد. این دو حزب با یکدیگر «اردوگاه صهیونیستی» را تشکیل می‌دادند که بزرگ‌ترین بلوک اپوزیسیون بود و در انتخابات پیشین توانست ۲۴ کرسی در پارلمان به دست آورده و جایگاه دوم در پارلمان پس از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو را به دست آورد. اما این بلوک در نتایج نظرسنجی‌های اخیر تنها توانست به یک حمایت تک رقمی دست یابد که این میزان برای آن‌ها بسیار بد و بی‌سابقه بود.

تل‌آویو: عراق سکوی تقویت قوا برای ایران است
تامر هایمان، مسئول سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در سخنان خود در کنفرانس تل‌آویو به افزایش نفوذ ایران در عراق اشاره کرد و مدعی شد که ایران از عراق می‌تواند به عنوان سکویی برای تقویت قوا استفاده کند. رژیم صهیونیستی که تا چندی پیش نفوذ ایران در سوریه را تهدیدی برای امنیت خود اعلام می‌کرد، الان از نفوذ ایران در عراق نگران است. به گزارش شبکه المیادین، مسئول سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی دو شنبه شب در سخنانی مدعی شد که ایران به عراق به عنوان محل مناسبی برای تجمع نیرو‌های خود مانند سوریه می‌نگرد به ویژه آنکه نظامیان امریکایی در حال خروج از سوریه هستند و این مسئله رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند. هایمان تأکید کرد که «نفوذ ایران به ویژه سپاه قدس در عراق در حال افزایش است». هایمان ادعا کرد: «با توجه به اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده دغدغه‌های خود را از منطقه بریده، ممکن است ایرانی‌ها عراق را به‌عنوان یک صحنه راحت برای سنگرسازی، همانند آنچه در سوریه انجام دادند، ببینند و از آن به‌عنوان یک سکو برای تقویت قوا استفاده کنند که می‌تواند تهدیدی برای اسرائیل باشد». این در حالی است که سفیر کشورمان در عراق اخیراً اعلام کرد ایران هیچ‌گونه نیروی نظامی در عراق ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
آره تو بمیری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار