کد خبر: 939668
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
در سالجاری؛
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از اجرای طرح ایمن سازی فیزیکی در ۱۵ مدرسه حاشیه راههای استان در سال جاری خبر داد.

ارسلان شکری در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۱۵ باب از مدارس حاشیه راههای استان با نصب تابلو، چراغ چشمک زن، خط نوشته مدرسه و خطوط عرضی در سطح جاده، چشم گربه ای و نصب کاهنده سرعت جهت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان ایمن سازی فیزیکی می شود.

وی، ادامه داد: اعتبارات هزینه شده برای ایمن سازی فیزیکی در سال جاری ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعتبارات آموزشی نیز ۸۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی، با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۰ مدرسه با حدود ۴۰۰۰ دانش آموز برای برگزاری دوره های آموزشی ایمن سازی حاشیه راهها در سال جاری گفت: آموزش های انجام گرفته شامل آموزشی تئوری و عملی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با حضور کارشناسان این اداره کل و همچنین پلیس راه استان و نیز توزیع کتابچه های آموزشی ، نوشت افزار آموزشی و برگزاری مسابقات مرتبط است.

وی، با تاکید بر اینکه نقش آموزش در یادگیری نکات ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از گروههای کاربران آسیب پذیر راهها، دانش آموزان مدارس حاشیه راهها هستند بدین جهت برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راههای استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نسبت به بازدید و انجام مطالعات فنی مهندسی اقدام و مطابق معیارهای فنی ، مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی نمودند.

شکری، همچنین با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راهها اذعان داشت: فرهنگ سازی در خصوص بهبود وضعیت ایمنی عبور و  مرور دانش آموزان این مدارس، لزوم بازآموزی دانش آموزان و احیای محیط پیرامون این مدارس برای متمایز ساختن آنها از مهم ترین اهداف این طرح است که نهادینه کردن آن نیازمند مشارکت همگانی و ارائه آموزش های مستمر به دانش آموزان است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر