کد خبر: 939636
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
یک ضرب‌المثل معروف است که می‌گوید پنیر مفت فقط در تله موش پیدا می‌شود. این تله موش، اما برای افراد کلاهبردار ثروت‌های بادآورده زیادی به همراه داشته است. آن‌ها با ترفند‌های مختلف و استفاده از تمامی امکاناتی که در اختیار دارند دست به فریبکاری می‌زنند تا به اهداف شومی که در سر دارند، برسند. در تازه‌ترین پرونده‌ای که در پلیس آگاهی تهران تشکیل شده است مدیرعامل ۲۷‌ساله یک شرکت فروش گوشی تلفن همراه آیفون به اتهام کلاهبرداری میلیاردی بازداشت شد. متهم با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق شده است پول میلیاردی به جیب بزند که تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر او در پلیس‌آگاهی تهران ادامه دارد.
به گزارش خبرنگار ما، در چند روز گذشته ده‌ها نفر از مشتریان فروشگاه اینترنتی «پالادین مارکت» وقتی از دریافت گوشی‌های خریداری شده‌شان ناامید شدند خود را به دفتر شرکت «ایده پردازان آریابد سروش» رساندند، اما متوجه شدند که محل تخلیه شده و مدیر عامل آن هم متواری شده است، بنابراین پلیس را از ماجرا با خبر کردند. بعد از مطرح شدن یک به یک شکایت‌ها پرونده به دستور بازپرس شعبه دهم بازپرسی دادسرای ویژه کارکنان دولت، برای بررسی در اختیار معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ماجرا از زبان شاکی
یکی از شاکیان در طرح شکایت خود گفت: شرکت «ایده پردازان آریابد سروش» مدتی بود که یک فروشگاه اینترنتی به نام «پالادین مارکت» راه‌اندازی کرده بود و گوشی‌های آیفون را به قیمت مناسبی به فروش می‌رساند. من هم به توصیه یکی از دوستانم که از این فروشگاه خرید کرده بود سری به فروشگاه اینترنتی آن زدم ودیدم که یک فروش ویژه با مهلت خرید ۲۴‌ساعته گذاشته است. فروشگاه گوشی آیفون مدل X۲۵۶ را ۷‌میلیون تومان، یعنی ۸ میلیون تومان پایین‌تر از قیمت بازار می‌فروخت. برای اطمینان از درستی ماجرا خودم را به دفتر شرکت رساندم و علت را سؤال کردم. مدیرعامل شرکت گفت که گوشی‌ها را با دلار دولتی وارد کرده و با همان نرخ به فروش می‌رساند. او گفت که شرکت هنگام صدور فاکتور تعهد می‌دهد که گوشی را ظرف دو هفته به صورت پیک به مشتریان برساند. بعد از اطمینان از اینکه فعالیت شرکت قانونی است من هم اطمینان کردم و به صورت اینترنتی سه‌دستگاه آیفون خرید کردم و پول آن را به صورت آنلاین پرداخت کردم و منتظر ماندم تا گوشی‌ها به دستم برسد. دو هفته از ماجرا گذشت، اما خبری از گوشی نشد. با شماره شرکت تماس گرفتم، اما کسی به تماسم جواب نداد برای همین خودم را به دفتر شرکت رساندم، اما دیدم که افراد زیادی از تهران و شهرستان‌های مختلف آنجا جمع شده‌اند. علت را که سؤال کردم گفتند که مدیرعامل کلاهبردار بوده و بعد از برداشت پول‌ها فرار کرده است.

تلاش برای بازداشت مدیرعامل ۲۷ ساله
همزمان با مطرح شدن شکایت‌ها مشخص شد که مدیرعامل شرکت مرد ۲۷‌ساله‌ای به نام سروش است. کارآگاهان در اولین گام حساب‌های او را بررسی و موجودی ۶‌میلیارد تومانی آن را مسدود کردند. بررسی حساب سروش نشان داد که این مبلغ پول قسمت کوچکی از پول‌هایی است که مشتریان در زمان مهلت خرید ۲۴‌ساعته به حساب سروش واریز کرده‌اند. در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان مخفیگاه سروش را شناسایی و او را بازداشت کردند. متهم در اولین تحقیقات گفت: بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برای جلب اعتماد مشتریان ۱۰۰‌دستگاه از گوشی‌ها را به فروش رسانده و آن‌ها را به دست مشتریان رساندم. بعد از آن بود که با یک فروش ویژه موفق شدم اعتماد مشتریان را جلب کرده و از آن‌ها کلاهبرداری کنم.

شاکیان بیش از ۱۰۰۰ نفرند
سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اولین مرحله از تحقیقات بیش از ۴۰۰‌مالباخته از تهران و شهر‌های مختلف کشور شناسایی شده‌اند و پیش بینی می‌شود که این آمار بیش از هزار‌نفر باشد. سردار لطفی از مشتریانی که از طریق فروشگاه اینترنتی پالادین مارکت یا مراجعه مستقیم به دفتر شرکت ایده پردازان آریابد سروش نسبت به واریز پول برای دریافت گوشی‌های تلفن همراه اقدام کرده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت کرد با در دست داشتن مدارک خرید به معاونت مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس‌آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار