سردار مهماندار، روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش بزرگ طرح زمستانی تهران بزرگ و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظرم میرسد فلسفه وجودی موضوع گسترش طرح ترافیک و زوج و فرد برای کاهش آلودگی هوا است. کاهش آلودگی یعنی ممنوعیت ورود خودروهاست. در هر مقطعی که میخواهیم آلودگی را کاهش دهیم باید تعداد خودروها را کم کنیم و اجازه ورود به آنها ندهیم تا ترافیک کاهش یابد، اما اینکه بخواهیم بخشی از شهر را عوارضی کنیم، با هدف اصلیمان تناقض دارد. فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر میخواهیم آلودگی هوا کاهش یابد باید ممنوعیت را اعمال کنیم تا صرفاً خودروهایی که مأموریت خاصی مثل دستگاههای امدادی، پلیس و... دارند یا احیاناً ساکنان مناطق واقع شده در طرح برای ورود مجوز داشته باشند. این محدودهها حتماً باید با جریمه، اعمال قانون و جلوگیری از ورود مشخص شوند. وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نصب لایتر در سطح ویژه برای خودروها گفت: چراغهای الایدی یا لایتر که جلوی خودروها میگذارند مجوز ورود به خط ویژه نیست و ورود با آنها تخلف محسوب میشود. ما اعلام کردهایم هرکس اقدام به این کار کرد جریمه شود و خودروهای آنها نیز توقیف شوند. سردار مهماندار در پاسخ به سؤالی در خصوص عوارضی که امسال برای ورود به طرح ترافیک وضع شده و اینکه آیا از افرادی که وارد این طرح میشوند جریمهای دریافت میشود یا خیر گفت: امسال فقط برای محدوده طرح ترافیک (و نه طرح زوج و فرد) عوارض وجود داشت و اگر کسی بدون مجوز وارد طرح میشد علاوه بر اینکه به شهرداری بدهکار میشد ملزم به پرداخت جریمه بود، اما این مسئله مربوط به طرح زوج و فرد نمیشد.