کد خبر: 938816
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
وحید یامین‌پور، استاد دانشگاه و مجری باسابقه صداوسیما، طی یادداشتی در کانال شخصی خود از کثرت تبلیغات در سیما گلایه کرد و نوشت: «این اسپانسرها هستند که مدیر رسانه می‌باشند.». متن کامل یادداشت او در ادامه از نظر می‌گذرد.
سرویس فرهنگی جوان آنلاین: احتمالا شما هم در این روز‌ها هر شبکه‌ای می‌زنید با برنامه‌ای مواجه می‌شوید که با تبلیغ یک کالا، یک اپلیکیشن، یک موسسه یا بانک و... همراه است. اسپانسر‌ها تلویزیون را اشغال کرده‌اند. آن‌ها سفارش می‌دهند، طراحی می‌کنند، مهمان و مجری می‌آورند، جایزه می‌دهند و در یک‌کلام روی سبیل شاه نقاره می‌زنند.

در واقع این آن‌ها هستند که مدیر رسانه بوده و متناسب با ذائقه مخاطبان با سرعت در حال مبتذل کردن فرم و محتوا هستند. اسپانسر‌ها دستمزد‌ها و هزینه ساخت در رسانه را بحران زده کرده‌اند. به طور مثال در شبکه سه به یک استار سینمایی برای هر برنامه‌ی یک ساعته، ۴۵ میلیون تومان دستمزد می‌دهند و همان وقت از قِبل او چند برابرش را به جیب می‌زنند.

هیچ مدیری حتی اگر بخواهد نمی‌تواند در مقابل این روال نابود کننده مقاومت کند. چون این خواست سازمان صدا و سیماست که هزینه اداره خودش را از دست پولدار‌ها گدایی کند. مدیران برای اثبات کفایت و توانمندی خود در جذب اسپانسر رقابت می‌کنند و در این مسابقه مبتذل، شبکه سه و نسیم پیشتازند.

اینکه آلودگی مالی ناشی از حضور اسپانسر‌ها چقدر دامان مدیران و برنامه سازان را گرفته بخش ناگفته و مبهم این ماجراست، ولی شنیده‌ها حاکی است برخی از دست اندرکاران برنامه‌ها حتی به اندازه درآمد رسمی شان طبق قرارداد، به طور غیررسمی از اسپانسر‌ها هدیه می‌گیرند.

بسیاری از تهیه‌کنندگان سنت حرفه‌ای خود در طراحی محتوا و فرم برنامه را رها کرده‌اند و به کارچاق کن‌ها و دلالان جذب اسپانسر تبدیل شده‌اند. فرجام این فاجعه چیزی نیست جز ابتذال محض تلویزیون در آینده نزدیک.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
متاسفم !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار