کد خبر: 938673
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کاظمی قمی:
سفیر سابق ایران در عراق گفت: مهمترین پیام تغییر موضع آمریکایی‌ها در مورد «بشاراسد» شکست سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه است.
جوان آنلاین: حسن کاظمی قمی سفیر سابق ایران در عراق در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات جیمزجفری (مقام ارشد دولت آمریکا) مبنی بر اینکه دولت کشورش قصد ندارد رییس جمهور سوریه را از قدرت عزل کند، گفت: در ارتباط با مواضع اخیر آمریکا مبنی بر پذیرش نظام حاکم بر سوریه چند نکته مورد توجه است نخست آنکه نظام سیاسی حاکم بر سوریه و دولت سوریه واجد مشروعیت قانونی و مردمی هستند که مورد پذیرش ملت سوریه قرار گرفته است.

وی محور دوم پذیرش حاکمیت دولت بشاراسد در سوریه را نتیجه پذیرش نظام بین الملل دانست و گفت: امروز جامعه جهانی دولت سوریه را به عنوان تنها مرجع رسمی به عنوان نماینده مردم این کشور در مجامع بین المللی به رسمیت می‌شناسد. امروز با توجه به تحولات میدانی که شاهد آن هستیم و پیروزی‌های چشمگیر در جنگ‌های نیابتی به میزان مقبولیت سوریه افزوده است.

سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به تلاش ۷ ساله ایالات متحده برعلیه دولت سوریه گفت: این تلاش در حوزه تقویت نیرو‌های تروریستی که به دنبال تجزیه و اثبات دولت حاکم بر سوریه بودند ناکام ماند و امروز شاهد آن هستیم که ۷۰ درصد خاک سوریه در حاکمیت دولت اسد است و از این منظر دولت سوریه مصمم است مابقی سرزمین‌هایی که در اشغال نیرو‌های تروریستی و یا آمریکایی ست را آزاد کند.

کاظمی قمی با بیان اینکه روند اقدامات دولت سوریه حکایت از این دارد که به زودی این سیاست‌ها نیز عملیاتی خواهد کرد گفت: تلاش‌های هر ساله برای تجزیه سوریه با محوریت آمریکا و کمک ارتجاع منطقه ناکام ماند و باعث شد امروز دولت سوریه با اتکا به مردم این کشور و حمایت مقاومت و دولت‌هایی مثل ایران و روسیه بتواند خواسته‌های نامشروع را خنثی کند و آینده سیاسی سوریه را به طورمستحکم پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه در حال حاضر برنامه‌ی سازندگی را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: خوشبختانه و پس از گذشت ۷ سال از شرایط نابسامان در سوریه امروز جامعه جهانی به حقانیت این دولت اعتراف می‌کند و این اعتراف در سطح بین المللی، کشور‌های پیرامونی و کشور‌های منطقه‌ای وجود دارد.

سفیر سابق ایران در عراق ادامه داد: شاهد این مدعا نیز اعزام هیات‌های از کشور‌های مختلف به سوریه به منظور بازگشایی سفارتخانه هاشان در این کشور است.

کاظمی قمی با بیان اینکه طرح اسقاط نظام سوریه، طرحی محدود به این کشور نبود و نسخه‌ای برای تمام منطقه بوده است که خوشبختانه هیچگاه پیچیده نشد، گفت: شرایط فعلی حکایت از آن دارد که کشور‌ها به دنبال عادی سازی روابط خود با سوریه هستند از این منظر مواضع اخیر آمریکایی‌ها اهمیت چندانی ندارد و آنچه مهم است مشروعیت مردمی در سوریه است، ادعای روزگذشته جیمزجفری اعترافی بر حقانیت این دولت و شکست در مواضع خصمانه آمریکا است.

وی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا به جای تغییر مواضع باید به دنبال تغییر رفتار و عمل خود باشد گفت: ایالات متحده باید دست از اشغالگری و حمایت از تروریست بردارد که البته این مغایر با اعترافی است که این مقام ارشد آمریکایی داشته است.

سفیر سابق ایران در پایان مهمترین پیام این تغییر موضع آمریکایی‌ها را شکست سیاست‌های آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه دانست و گفت: این مثلث شوم در منطقه ما به دنبال جنگ بوده است تا کشور‌هایی مسلمان را درگیر یک جنگ داخلی کند و از سوی دیگر قصد داشت پتانسیل‌های ضدصهیونیست را که اسرائیل را نشانه گرفته بودند تضعیف کند که به فضل الهی این طرح با شکست مواجه شد و مصداق این شکست این روز‌ها در سوریه بروز و ظهور دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار