کد خبر: 938634
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
یک روزنامه امریکایی از سفر‌های محرمانه مشاور نزدیک ولیعهد عربستان سعودی به تل‌آویو و رایزنی‌های مخفیانه ریاض با رژیم صهیونیستی خبر داد؛ رایزنی‌هایی که امریکا به شدت حامی آن بوده است.
یک روزنامه امریکایی از سفر‌های محرمانه مشاور نزدیک ولیعهد عربستان سعودی به تل‌آویو و رایزنی‌های مخفیانه ریاض با رژیم صهیونیستی خبر داد؛ رایزنی‌هایی که امریکا به شدت حامی آن بوده است.
روزنامه «وال استریت ژورنال» روز سه شنبه به نقل از منابع مطلع، از تحرکات مخفیانه عربستان سعودی برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین سفر‌های مکرر مشاور نزدیک «محمد بن‌سلمان» به تل‌آویو خبر داد. این روزنامه امریکایی در گزارش خود به نقل از منابع مطلع، از تحرکات فشرده دو مشاور نزدیک ولیعهد عربستان سعودی برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی پرده برداشته است. در ابتدای گزارش آمده است: «بعد از آشکار شدن همدستی ولیعهد عربستان سعودی و دو تن از مشاوران نزدیک او در کشتن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار، یک طرح محرمانه مورد حمایت امریکا برای ایجاد روابط نزدیک‌تر بین عربستان سعودی و اسرائیل با موانعی مواجه شده است». منابع مطلع به این روزنامه امریکایی خبر دادند، «سعود القحطانی» و ژنرال «احمد العسیری» دو تن از چهره‌های بسیار نزدیک به ولیعهد عربستان سعودی بوده‌اند که نقشی کلیدی در تحرکات محرمانه در زمینه برقراری روابط ریاض و تل‌آویو ایفا کردند. القحطانی، مشاور سابق دیوان سلطنتی عربستان سعودی و العسیری، معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی بودند که در نتیجه آشکار شدن دست داشتن آن‌ها در قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول از سمت خود برکنار شدند. افراد مطلع به این روزنامه گفتند: «جنجال بین‌المللی متعاقب این قتل و عواقب ناشی از آن در درون دیوان سلطنتی سبب شد فضای مانور از شاهزاده (محمد بن‌سلمان) در برابر رقبایش گرفته شود و همچنین میل او برای اتخاذ یک سیاست خارجی ریسک‌پذیر در خصوص ایجاد روابط با اسرائیل تعدیل شود». یک مقام ارشد دولت عربستان سعودی که نخواست نامش فاش شود، به وال استریت ژورنال گفت: «بعد از قتل خاشقجی، قطعاً کار‌های مربوط به تحرکات مخفی در زمینه روابط ریاض با تل‌آویو خوابیدند. آخرین چیزی که پادشاهی عربستان سعودی در شرایط کنونی خواهان آن است، یک واکنش شدید دیگر به روابط ریاض با تل‌آویو است.»‌منابع مطلع استنادی این رسانه امریکایی خبر دادند که قحطانی نقشی کلیدی در موضوع روابط مخفی عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار